Totalt antall sidevisninger

lørdag 28. mars 2009

Næra på lørdag.

Da var det dags for første del av konkurransen
på Næra. I dag var det fiske i den søndre delen
som gjaldt. Hadde med meg Christian(heretter
kalt Ch), så jeg visste ikke helt hvor langt vi kunne
gå. Særlig når vi fikk opplyst at det var vanskelige
forhold å gå noen steder på isen. Planen var værtfall
å gå helt ned i sydenden ved saga om mulig.
Dette gikk forholdsvis greit. Selv om det var
et par vanskelige partier.

Jeg startet å fiske med lokkmeite, men fikk lite
i de første hullene. Ch startet med pimpel, og jeg
synes han fikk ganske greit på det, han er tross alt
ganske urutinert. Så jeg begynte også med pimpel,
og syntest det ble mye bedre etterpå. Selv om det egentlig
var alt for få fisker i hullene. Og, snittvekta var vel heller
ikke alt for høy. Men men. Ch koste seg så det ut til,
og det var det viktigste i dag. Han skal ha stor ros for
å ha gått så langt, og for å fiske hele tida.
Siste timen ble det nok litt for lite fisk på oss.
Jeg hadde 168 abborer og 8,6 kg, ble med det nr 7
Ch hadde 1,4 kg og vant i barne klassen som
eneste deltager. (",)
Vinner vekta i dag var noe over 16 kg, noe som vel var bra.
Ellers ble jeg vel imponert over Halvdan i dag som hadde
nesten 12 kg, ikke langt fra der vi dreiv.
Og han vant veteran i meget suveren stil.
Thomas ble vel nr 5, med litt over 10 kg.
Kenneth ble nr 8 med 8,4kg.

Så, da er det bare å vente på morgendagen, og jeg
tror at det da blir et enda større slit å komme seg dit
man vil. Planen min er å gå langt nordover, så får
vi se om det er mulig.
I morgen må man nok ha 20 kg tenker jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar