Totalt antall sidevisninger

lørdag 24. januar 2015

Nordbytjernet.

Tok en tur til Jessheim i dag.
Mest for å få testet ryggen, som har vært
vond ei ukes tid nå.
Forventningene om å få noe særlig fisk var små.
Men, man kunne jo alltids håpe.

Gikk ut som en av de siste.
For å se hvor folka gikk.  Hadde planlagt å fiske
til høyre/rett frem for starten.
Men, der startet det alt for mange.
Så valgte et annet sted, som var en del lenger unna.
Og, greide da å ikke rekke frem til valgt plass før
skuddet gikk. På grunn av snø og overvann.
Og, på en arrangør som jeg er veldig kritisk til.

Ok, kan ta det med arrangør først da.
Ble vel for det første bare ca 10 minutter gangtid.
For det andre.  Det sto at det skulle være sekkekontroll
ut på isen.  Bord var satt opp og greier.
Men, ikke en enda jævel ble sjekket.
Og, det går da videre til det tredje.
Det ble ikke opplyst at det ikke var lov å fore.
Noe som selvsagt da ble gjort.  Og oppdaget.
Så, han ble vel disket værtfall.
Slik blir det når arrangøren ikke har kontroll, og ikke
opplyser hva gjeldene regler er. Særlig gjelder dette
på konkurranser hvor mort gjelder.

Såååå, videre.
Jeg fikk da endelig startet 3 minutter for seint.
Men, pytt pytt.
Fikk 1 fisk i andre hullet, og 3 fisker i det 4 hullet.
Men, så var det rett og slett ikke flere å få på det stedet.
På en plass det til tider kan stå brukbart med småfisk.
Javel.  Er nå helt normalt at jeg starter tregt, så greit nok.
Gikk 150 m lenger bort, og traff på noen hull med fisk i.
Ikke mange i hullene, men var da fisk.
Før det døde helt ut der også.
Tar da idiot beslutningen om å gå bort til klynga ved starten.
For om mulig få noen større mort der.
Da gjensto det vel 1 time og 15 minutter.
Fikk jeg noe?  NEI.  3 mikro abborer kun.
Så, med fasit i hånden, burde jeg ha fortsatt bortover
kanten der jeg dreiv i midterste timen.
For midterste timen hadde gitt meg 27 fisker og ca 700 g.
Og det sto sikkert mer fisk i det området.

Endte opp med 32 abborer og 2 mort, til den nette vekt a 839 g.
18 plass ble det.
Men, et lyspunkt var det.
Ryggen holdt.
Det håper jeg den gjør i morgen også.
Men, da blir det nok adskillige mer jobbing på meg.



1 kommentar: