Totalt antall sidevisninger

mandag 12. januar 2015

Nc 2 - 2015

Vingersjøen.
Alltid en fryktet motstander for meg.
Her er jeg vært mange ganger, og sjeldent gjort
det særlig bra.
Hadde bestemt meg for å gå på et nytt sted.
Der jeg veit at det har blitt tatt brukbart med fisk
tidligere.  Visste det ville bli en del folk i
området, men....
Gikk nærme land, og ordnet meg til.
Steinar K kom bortom noen minutter før start,
da vi var fremme i god tid.
Han hadde fisket der tidligere sa han, så jeg
spurte om det var nok vann under der jeg sku
starte.  Ja, ikke noe problem sa han.
Startskuddet gikk, og jeg borret hullet, og slapp
nedi tafsen.   Hææææææ, her er det da ikke vann under isen.
Ja, var det 2 cm under, så var det maks.  :)
Flaks jeg ikke borret i bunnen.
Så, der bommet du litt på dybden Steinar.

Borret meg litt utover, Neste hullet var det 5 cm under.
Nada fisk. Neste var det vel 30 cm under, men like lite fisk.
Fjerde hullet hvor et vel nesten var en meter dybde, og er
fikk jeg fisk.  Men, kun 15 grammere, og det er for smått.
Og, få i tillegg.
Borret flere hull i området, fikk noen få fisker, og
så at de andre også fikk noen få.
Så, etter litt for lang tid stakk jeg fra det stedet.
Ned til der jeg tidligere har min beste plassering fra.
Kunne det stå fisk her for dagen?
Ja, det kunne det.
Så absolutt.
Men, på så grunt vann da.
Mange 30 grammere, men også noen opp mot 50 g.
Så jeg bestemte meg for å drive på der, og håpe at ikke
andre kom inn til meg.
For, det satt jo noen karer lengre ut.
Men, ikke noen kom inn, og det viste seg jo i ettertid
at det var en grunn til det.  Burde jo ha ant meg.
Mens jeg fortsatte med mitt.
Mellom 5-20 fisker i hvert hull.
Bommet dessverre 3-4 hull på rad når det sto igjen 1 time,
men fant de igjen. Prøvde da også gammle hull, uten særlig
suksess, før jeg fant de igjen.
Siste 3 timen fisket jeg ikke på dypere enn 20 cm vann under
isen.  Og, av og til så grunt, at tafsen lå på isen, etter lokkedrag.

Når det sto igjen ca 1 minutt av tiden, satt jeg og vurderte om
jeg gadd å borre enda et hull før det var slutt.
Jo, jeg måtte det mente jeg.
I det hullet rakk jeg faktisk 4 stk 50 grammere, pluss at jeg misset
et bett akkurat når skuddet gikk.
Så, at jeg satt i fisk ut konkurransen var sikkert.

Gikk inn til veiinga, og var greit fornøyd faktisk.
Telte opp 262 abborer.
Så derimot raskt at det var noen som hadde mer enn meg,
men allikevel da gett.  jeg kunne ha gjort det mye dårligere også.
Mine abborer veide 8475 g.  Ikke høye snitt vekta på fiskene, men...
32,35 g pr stk.....

Joda, det var absolutt en grunn til at de karene utafor meg
aldri kom inn til meg.
Sto noe fisk der ute også, og større fisk.
Nr 1-2-4 og 6 totalt i konkurransen satt der ute.
Mens jeg ble nr 7.  Irriterende 50 g bak Christer.
Men, slik er det jo av og til.
10 sekunder til ville gitt meg de 50 grammene.
Men, han hadde jo også fått bra siste minuttene sa
han, så, resultatet ble som det ble.

Men, hva er grunnen til at jeg i hver eneste konkurranse
har bommet på start sted i år.
Litt for slow start koster dyrt i lengden.
Går jo bortimot 1 time hver gang før jeg finner fisk.
Trøsten får være, at jeg faktisk finner fisk, og får
opp en del da.

Mulig jeg også burde brukt pimpel, for å fått
et bedre resultat.
Prøvde det jo faktisk i 1 hull, og fikk 5 stk superraskt.
Men, følte at de bare begynte å tulle etter de 5.
Tafsen ga nye 7-8 stk der, såååå.
Valgte å fortsette med tafsen.
Burde kanskje prøvd mer.
Særlig med tanke på at det tok litt tid å agne tafskroken.
Med stivfrosne fingre.  Og mygg som frøs i boksen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar