Totalt antall sidevisninger

fredag 17. januar 2014

Får skrive fra litt ve.

Fra Skumsjøen sist søndag.

Var i utgangspunktet veldig usikker på hvor jeg skulle
starte å fiske denne dagen.
Men, valgte å startet der jeg avsluttet forrige konkurranse der.
Da det var en del uborret i det området da.
Uheldigvis startet 12 andre i nærområdet.
Og, 7-8 på andre siden av en lang odde.

Jaja, jeg borret 3-4 hull der, med 4-5 fisker som resultat,
før jeg dro på andre siden av odden, og på andre siden av
den vika.. (Gikk blandt annet forbi Spers`n, i det området
han fisket for dagen.)
Fikk 5 fisker i det andre hullet der, et par til i et ved siden av, men
ikke  noe ellers.
Gikk tilbake til det hullet jeg fikk 5 fisker i, og fikk en borre til, og
så en 100 g ørrett.
Prøvde de andre hullene en annen gang også, men ingenting.
Gikk inn i neste lille vik, der det satt 3 mann, borret et hull mellom
de, og fikk 6-7 fisker der, og et par til ved siden av.

På den tiden hadde det gått godt over en time av konken, og jeg måtte
ta et valg.
Jeg syntest at jeg hadde sitti for mye oppå andre folk.
Med ganske magert resultat.  Maks 25 fisker.
Visste at slik kunne det ikke fortsette.
Og, jeg ville prøve å finne en plass det var borret lite forrige
konk, samtidig som det ikke var så mye folk der nå.

Så, jeg gikk 3-400 m sørover.
Og satset siste 1, 5 time på det stedet.
Der satt det kun 1 mann.  Og han hadde ikke fisket på
den plassen jeg antok det kunne stå fisk.
Først 2 bomhull, men så...
Joda, det sto litt fisk over et lite skjær der.
Hadde fisk i alle hullene der.
7-8 stk i et par av de, og alt fra 2-5 i andre.
Prøvde å gå etter i hullene jeg hadde borret, men med magert
resultat.  Kanskje de hadde stått litt kort tid ufisket???
Tror kanskje det.
Dessverre kom det jo 2 andre også, og fisket i området siste
ca 20-25 minuttene.
Og, jeg syns tiden hadde gått innmari fort.
Plutselig var det bare 5 minutter igjen.
Og, jeg hadde enda en liten plass igjen å teste.
Løp de 100 metrene dit.
Fikk 4 fisker i det første hullet, rakk å borre å få en til i neste,
før det var slutt.
Sto altså mer fisk der også.

Endte opp med 96 abborer, som veide 3090 g.
Det ble en 9 plass med det.
Thomas Ø hadde samme vekt, men han hadde 104 abborer.
Og, som ventet var det veldig tett vektmessig rundt den vekta jeg hadde.
Så, kanskje jeg hadde fått flere borrer om jeg hadde fisket i gammle hull
de siste 5 minuttene, og fått en plass eller 3 høyere.
Eller, ikke fått noen i gammle hull, og fått 4-5 plasser dårligere.
Alltid valgets kval taktikkmessig.

Herr Sperstad vant jo, med 3975 g.
Og hadde etter hva ryktene sa, fisket i det området jeg gikk
forbi. Og da løpt mellom gammle hull å fått "greit".

Virket for meg som det var best på tafs, og mange andre sa det samme.
Jeg fikk kun 5 abborer på myshkan.
Mens, f.eks Kenneth kun hadde fått sine 97 borrer og 3145 g kun på
myshka.
Snittvekta på mine abborer var også ganske mye lavere enn sist.
Kun 32,18 g
Mot over 38 g forrige gang.
Men, heldivis var jo snitt vekta godt over de Thomas hadde som var
29,7 g.
Hadde jeg hatt det snittet ville jeg blitt nr 14.
Så, det har jo litt med marginer slikt også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar