Totalt antall sidevisninger

fredag 3. januar 2014

Brukbart bett.

Paal R og jeg hadde begge fri fra jobben i dag,
og vi fant ut at vi skulle ta en tur uttpå åsen for
å se om det kunne bli noe abbor.
På et mellomstort tjern der uttpå.

Tjukk tåke,10 cm snø på isen og ca 25 cm is møtte
oss når vi kom frem.
Perfekte forhold. :)
Abbor i første hullet for oss begge.
Så noen bomhull hver oss, før den store
abbor bonanzan begynte.
Var et par timer der vi tok godt med fisk.
Mest på tafs, men jeg prøvde også pimpelen,
og de beit faktisk på enda fortere da.
Fikk også 2 stk ørretter på pimpelen.
60-70 grammere, som jeg slapp ut igjen.
Ellers mange fine abbor på 80-100 g.
Og, noen få ned i 10 g.
Vi avsluttet på et sted det normalt er litt dårligere,
men det beit da der også.  Og da særlig for Paal.
Totalt fisket vi i 3 timer og 45 minutter.

Paal hadde det litt travelt med å komme seg hjem,
da han hadde en avtale på ettermiddagen.
Så vi avtalte at vi skulle telle, og veie fiskene hver for
oss hjemme.
Jeg kom da frem til 163 abborer, som veide 11,4 kg.
Et pent snitt vekt på 70 g pr fisk.

Fikk senere på ettermiddagen en sms fra Paal.
Han hadde 169 abborer, som veide 11,3 kg.
Vi var rimelig jevne ja. :)

Er virkelig et vann jeg kunne tenke meg å arrangere ei
stor kule på en gang.
Tror at en 30-40 stk der kunne fått rimelig mye fisk.
Både jeg og Paal hadde nok et par hull hver oss som ga
ca 2 kg +/-


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar