Totalt antall sidevisninger

lørdag 25. august 2012

Lag NM

Som i år ble lagt til Nitelva.
Eller, den ble flyttet hit, da den opprinnelig skulle
ha vært på Siva.
Vi i G & T stilte med samme laget, som har hatt
suksess siste 3 årene.
Ralf,Thomas og meg.
Vi hadde bestemt hvor vi skulle sitte på forhånd.
Thomas i Sagdalen, Ralf på Rælingen, og jeg på Peppes.

Jeg var egentlig forberedt på det meste på Peppes.
Men i utgangspunktet ville jeg ha mort på kort plasser.
Og, slik ble det.
Det ble en del forvirring etter trekkinga, da det ble noe
surr der.
Men, jeg havnet da etterhvert på peg 5, inne ved kjærret.
På den ytterste delen.
Satset på 4 plasser.
En feeerplass på ca 25 m.
En 3 m toppknytt plass, en 5 m toppknytt plass,
på 5 m plassen satte jeg også opp en TAP topp med en
tung dupp på, i tilfelle det kom inn masse Laue.
Og, så hadde jeg i tillegg en 11 m TAP plass på skrå utenfor
kjærret.

Av for så hadde jeg Sensaas Gros Gardon, med ekstra hamp i.
Og, litt Epeciene.
Hadde også litt lauefor i tilfelle.
Og, bitte litt brasme for.  Sensaas Super bremes.
Noe brasmer fikk jeg ikke, fisket heller aldri etter de,
bortsett fra en 5 minuttersperiode tidlig.

Spersen satt på beste peggen etter min mening, på peg 3,
på ytterste kanten.
Og, han fikk inn lauer med en gang.
Etterhvert også mort.
Det tok vel ca 30-40 minutter før det kom inn fisk til meg.
Kanskje jeg hadde 3-4 fisk før den tid.
Men, når de kom, så kom de godt.
For det ble mort på hvert kast.
De beit ikke spesielt raskt, men.....etterhvert,
når duppen hadde ligget i 10-30 sekunder, så dukket den under.
Etterforet en gang i blandt med en bitte liten ball.
Og, kastet stadig hamp og pinkis på plassene.
Jeg fikk nok mest på 5 m plassen, men også noe
på 3 m plassen.
Hadde ei dødperiode når det sto igjen ca 20 minutter,
men oppdaget da at de bare sto litt lenger nedenfor foret.
Ca 2 m.
Det var jo faktisk litt strøm der.

Regnet med at Spersen hadde en del mer enn meg, da han hadde
fisk fra første stund, og det stemte det.
Han hadde knappe 12 kg.
Mens jeg hadde ca 9,9 kg.
Og, ble nr 2 på min seksjon.

Lagmessig hang vi godt med, da både Thomas og Ralf også
hadde 2 plasser på sine sekjsoner.
Vi lå på 2 plass med samme siffer som Acerina etter første dag.
Men, de hadde 2 førsteplasser i sine 6 poeng.

2 dag, og jeg var like klar.
Håpte bare jeg kunne trekke peg 3-5
Og, det gjorde jeg jo.
Det ble peg nr 4
Planen var da å få morten så nær meg som mulig.
Og, satset på 3 m toppknytt.
Men, hadde 5 m som backup
Hadde også en matchplass ute da, i tilfelle.
Men, fisket der aldri.
Grunn foret konservativt, da jeg regnet med at fiskene
sto i nærheten etter gårsdagen.
La 2 baller på 3 m, og 3 baller på 5 m.
Pluss at jeg skjøt ut 10 baller på matchplassen da.

Begynte med 3 m, og fisk med en gang.
Men, det kom  relativt fort inn noe laue her, i motsetning
til gårsdagen, da jeg kun fikk 2 lauer.
Så kroken rakk aldri helt ned til der morten sto.
Fisket da laue ei stund med 2 meteren.
Etter 100 stk ville jeg prøve morten igjen.
Da var det mindre laue, og morten sto der enda den.
Begynte å kaste lauefor 3-4 meter bortenfor der jeg hadde morteplassen.
Og, det fungerte bra.
Hadde bra drag på morten lenge.
Kastet en bitteliten morteforball i ny og ne, og løsforet
med hamp og pinkis som gårsdagen.
Med 1 time og 15 minutter igjen ble det bråstopp.
For meg, og de andre.
De var rett og slett borte.
Hadde jeg/vi foret for mye, eller???
Tror ikke det.
Tror bare at flaket beveget seg bort.
Av en eller annen grunn.
Men, det sto igjen noe laue.
Men, de tok så rart.
Beit, men ikke ordentlig.
Og, gjerne litt dypt.
Ikke noe ordentlig drag på de liksom.
Kanskje det var noe Gjedde i nærheten, og at de var skremte?

Uansett, jeg hadde da fått ca 9 kg i dag også.
Og, tok seksjonen min overlegent.
Nærmest var Arild H med ca 5,4 kg
Så, taktikken min hadde da fungert.

Lagmessig ble det derimot ikke helt suksess.
Både Ralf og Thomas hadde bommet litt med sitt fiske.
Så, Acerina vant lag NM, med totalt plassiffer 11.
Grattis til de.
Mens vi ble nr 2 med plassiffer 14

Jaja, etter 3 år hvor vi hadde vunnet, var det på tide
å gi fra seg tronen.
Vi får komme sterkere tilbake neste år.

Og, så får vi håpe vi kan få med flere lag neste år.
Både totalt i NM, og at vi fra G & T kan få med et lag til
Mye taler for at vi kan klare det værtfall.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar