Totalt antall sidevisninger

lørdag 25. august 2012

Før jeg glemmer det

Så får jeg skrive ned det jeg husker fra Siva.
GP;n som var der for 2 uker siden.
Selv om man kanskje helst vil glemme.
For, dessverre, det var svært lite fisk å få denne dagen.

Jeg trekte peg 3 mener jeg det var.
Nest øverste peggen som ble brukt oppstrøms kant.
Kanskje heller ikke den optimale peggen,men,
man må jo bare prøve å gjøre det beste ut av det.

Satte kun opp TAP, med en topp 6 plass,
og en ute på 13 m.
På 13 m var det ca 15 g flat som dugde.
Var kanskje litt lett den og til tider.
Syntest jeg da.
Var litt strøm ja.

På topp 6 plassen satte jeg opp en 6 g runddupp,
da det var betraktelig mindre strøm der.
Og den sto nærmest stille der den.
Til for brukte jeg kun  Milo Black  Magic.
Men, i to varianter.
Den ene med betraktelig mer hamp i.
Den brukte jeg på topp 6.
Men, i begge hadde jeg 50 prosent riviere leam i.

Heiv utti 15 gode baller på 13 m.
Og 5 på topp 6 plassen.
Og, regnet med at en del av foret ble vasket fort bort på 13 m.
Koppet dessuten i en del mark og casters på begge stedene.

Startet fisket på 13 m. uten napp.
Prøvde på topp 6, og hadde napp med en gang.
Men mistet fisken.
Hadde da magott på kroken.
Hadde nok et napp, uten resultat.
Byttet til mark på kroken.
Og fikk da en 60 g mort på direkten.
Såååå, det var mark de ville ha ja.
Fikk så en 50 g abbor rett etter.
Og, jeg ledet min seksjon stoooooort. :)
Ingen andre hadde fått fisk tror jeg.
Ble stille igjen hos meg også,
så jeg prøvde på 13 m.
Not, ikke noe der.
Koppet en ny ball med for,mark og casters
på topp 6 plass.
Og, fikk nesten direkte en 100 g abbor.
Så stille.
Gjentok prosessen en gang til.
Og, en ny liten abbor kom opp.
Men, så var det slutt på den taktikken også,
for det kom ikke mer fisk inn.
Eller, jooooo,
Jeg kastet utti 3-4 baller som skyet en del,
etter ca 2,5 time, på topp 6, og jammen kom
det en 15 grams mort og tok magotten etterpå.
Og, da har jeg faktisk beskrevet åssen jeg fikk
alle mine fisker den dagen.
For, selv etter en intensiv foringskampanje siste
timen på 13 m, kom det aldri inn noe fisk der.
Jeg hadde muligens et napp der ute på hele konken.

Selv om jeg hadde lite fisk, så var det kanskje jeg som
hadde hatt mest "action" denne dagen.
Var det noen som hadde flere fisker mon tro?
Ikke mange i tilfelle.
Men, jeg ble nr 3 på seksjonen da.
For Tonje vant den, etter å ha fått en buk på feeder.
Og Kryz fikk en buk på TAP.
Så, de hadde begge godt over en kilo hver seg.
Mens jeg hadde 300 g.  På 5 fisk.
Men, det kunne jo gått værre også.
For det var mange som blanket.

Total vant gjorde Magne Olav, som fikk ei brasme.
Og hadde 2340 g.
Moro det da.

I etterkant har det jo vært en del diskusjoner om valg
av konkurranseplass, og slike ting.
En litt opphetet debatt, som jeg med vilje ikke har villet delta i.
Selv om jeg har mine standpunkt.

For det første.
Arrangørmessig er det ikke noe å si på.
Det gikk knirkefritt.
Men, etter at vi 3 ganger har prøvd her siste årene,
bør man kunne diskutere, om dette er et sted man bør
arrangere konkurranser på i fremtiden.
Selv om noen vil ha stedet med videre, så må de nok
da også godta, at det vil komme en del mindre folk hit.
Og, man bør kanskje tenke om det kan være litt ødeleggende
for miljøet våres.
Vi er få, og bør prøve å holde på alle sammen.

Vi bruker jo en del penger og tid på hobbyen våres,
og vil jo gjerne ha litt fisk når vi fisker.
Det blir litt kjedelig å komme tilbake til steder hvor vi gang
på gang har blanket, og/eller har fått lite fisk.
Vi har hatt denne diskusjonen på Toten også.
Med tanken på fiske i Mjøsa, på Rambekk og i Hunnselva.
Og mot konkurranser.
Det er for ustabilt, og varierende til å arrangere Gp der.
Noen vil kunne få en og annen fisk, men......
Så, vi har vel i utgangspunktet gitt opp her.
Selv om vi arrangerer klubbmesterskapet her hvert år da.

Nå veit jeg jo ellers, at vi jo har få steder å arrangere konker
på her i Norge da.
Og, det er jo greit at vi prøver noen nye også.
Og, at vi har variasjoner.
Ikke bare laue konker, eller bare brasmekonker.
Men, man veit jo aldri hva man kan havne borti da uansett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar