Totalt antall sidevisninger

mandag 7. mars 2011

Oppsummering av NM

Så var nok et NM i isfiske overstått.
Og, jeg har fått et resultat som sikkert
gjennspeiler hvor jeg står fiskemessig for tida.
Jeg er i ei gate der jeg tar feil valg, gang på gang.

Vi startet på Sigernessjøen på lørdag.
Etter å ha fått litt info om sjøen. sto vi
på laget å diskuterte til det siste, om vi
skulle gå til høyre eller venstre fra starten.
Vi valgte å gå til venstre, da det ikke gikk så
mange dit. Vi skjønte vel ganske fort hvorfor.
Ikke for det.
Laget som ble nr 3, gikk jo også dit.

Der vi startet, utenfor en liten odde,med siv utenfor,
var det minimalt med fisk.
Vi fant etterhvert ei grunne, hvor det sto fisk på.
Men de var utrolig små. Og få.
Paal gikk over til veisida, og fant fisk direkte, så
jeg gikk over for å hjelpe ham.
Men, her tok bettet fort slutt.
Da prøvde vi å fiske langs den kanten bortover etter
veien. Det ga enkelte fisk, men svært få.
I mens hadde jeg sendt Kenneth i vei for å "hjelpe"
De som ble nr 3, da jeg så at de stoppet sitt søk.
Antagligvis kom han for seint dit.
Mulig det var best å borre først på et sted.
Kanskje abboren var borrsky?

Slik gikk nå minuttene og timene.
Gikk tilbake siste 20 minuttene sammen med Kenneth
til der Paal fant fisk. For å tyne ut de hullene.
Det ga kanskje 400 g tilsammen på oss to.
Og, så var løpet kjørt.
Og vi hadde et elendig resultat fant vi ut.
Jeg hadde 53 abborer, som veide 1408 g.
Paal hadde 25 abborer, som veide noe over 1200 g
Kenneth hade 26 borrer som veide noe over 800 g.
Tilsammen ca 3,5 kg.
Elendig bett for de fleste gjorde at vi tross alt fikk
premie, med en 11 plass totalt.

Vant gjorde et Trysil lag overlegent med ca 7,7 kg

Jaja.

Så, hva med den individuelle konken?
Her tok jeg nok et feil valg.
Satset på området der jeg var på myska konkurranse
i fjor. Da var det store mengder abbor der.
Denne gangen var det ikke noe.
De sto nok nærmere oset, der det startet mange.
Mens jeg var lykkelig, som hadde startet mutters alene.
Trodde jeg.
Borret meg nå litt hit og dit.
Ikke noe.
Etter 30 minutter hadde jeg 1 abbor på ca 5 g.
Da gikk jeg for plan B
Ut på midten ca og få større abborer.
Men, der jeg startet, og litt utenfor der, var det
bare 15 grammere.
I kantene var det faktisk enkelte 100 grammere.
Men alt for få.
Og, så var det plutselig gått alt for lang tid til
å kjøre plan C
Så jeg rota mer rundt på ca midten, uten å få noe annet
enn noen få 50 grammere til.
Med fasiten i hånda, er det lett å se hva man burde ha gjort.
Men, jeg trodde på det jeg hadde planlagt.
Feilslått ble det.
76 abborer ble det. De veide akkurat 2,2 kg.
Og, det ble en 39 plass ut av det.
Ikke akkurat hva jeg hadde håpet.

Vant gjorde ikke uventet norges beste isfisker.
Nemelig PH.
4,9 kg hadde han tryllet frem.
Magnus Riksfjord ble nr 2 med ca 4,6 kg.
Mens Fjellis ble nr 3.

I herrer veteran vant Ola Sjøli med gode 4,3 kg.
Noe som ga 3 plass totalt.

Vi i Gjøvik og Toten gjorde vel vårt dårligste
NM på mange år.
Eneste lyspunktet var Sonni Sangnes, som dro
opp ca 3,7 kg, og vant suverent damer veteran.
Og, en 6 plass totalt. (med det får du 50 poeng
på lista mi. Og nærmer deg å komme inn topp
50. Må nok ha et godt resultat til (",) )

Da gjennstår det bare å gratulere alle klassevinnere.
Ja, jeg kan gratulere alle sammen jeg.
Synes vi er flinke alle mann (kvinne) jeg.

Lykke til på Nordisk mesterskap for de som skal
representere Norge der.
Dette tar dere. Det veit jeg.
Selv om dere må regne med å bli svette.
Tunge forhold venter dere formodentlig.

Selv drar jeg sammen med Paal til Sundsvall.
Vi må jo prøve superpimpel vi også.
Gleder oss til det.
Fine forhold der oppe også ser det ut til.
Om vi får tung sekk etter endt konkurranse er
dog en annen sak.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar