Totalt antall sidevisninger

søndag 21. november 2010

Ny tur til Helsettjernet

Denne gangen var det klubbtur.
Og, Guttungen min var med.
Totalt var det faktisk 15 stk, av smått
og stort som var innom tjernet i løpet
av dagen.
Jeg hadde med 2 meitestenger, som jeg satte ut,
etter å fanget noen mort.
Fisket i tillegg rundt disse mens jeg ventet på
eventuelt napp.
Tok vel ca 1 time før jeg så guttungen løpe mot
den ene stanga. Jeg hører jo dårlig, og var
et stykke unna. Men han hørte den han.
Og, han fikk derfor også ta opp fangsten.
Var ei gjedde på1,65 kg, men var moro
for han å kjenne på den.
Satte raskt på en ny mort, og, med en gang
den var ved bunnen beit det på ny.
Denne gangen ei gjedde på ca 2 kg.
Flere ble det ikke på de stengene.

Men, det var da brukbart med fisk rundt.
Tror alle fikk litt jeg. Abbor og mort.
Tok meg også en liten tur inn i ei vik
sammen med Halvdan. Hadde et par gode hull
der, før jeg gikk tilbake til litt båling sammen
med de andre.

Avtalte med Thomas å ta ei tomannskule etter
bål og en matbeta.
Vi skulle fiske i 75 minutter.
Vi for nå fort rundt vannet, uten å ha noen
særlige godhull noen av oss.
Men, jeg gikk da seirende ut av duellen.
Jeg hadde 1950 g, mens Thomas hadde 1450.

Totalt endte jeg vel opp med ca 5,5 kg småfisk,
pluss gjedda. Ch hadde 20 abbor, og den ene gjedda.
Godt var det nå å være ute.
Og, rimelig mildt var det jo. 2-3 minus

Har forøvrig redigert konkurransebarometeret
nå, og vil snart legge den ut.
Har 107 personer som tok poeng der i fjor,
men legger kanskje ut de 50 øverste.
Men, de andre er selvsagt med.
Og, nye vil garantert komme til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar