Totalt antall sidevisninger

mandag 6. september 2010

Mine inntrykk

Fra helgens GP i Harstadsjøen.

Enkelt og greit, jeg trekte på sagbruksseksjonen.
Hadde faktisk håpet å trekke på GP strekka,
da det er enda mer utfordrende fiske der.
Menmen, visste jo at det var mer fisk i det
området jeg satt, så var det vel greit.
Trekkte peg nr 9, nest lengst til høyre.
Thomas trekte selvsagt 8 ern, så da ble
det til at vi konkurerte mot hverandre nok en gang.

Jeg satte opp 11 m TAP, med 2 topper, en for fiske
med overdyp, og en som fisket "flatt" på bunnen.
1,25 g og 2 g dupp, med 0,14-0,16 hovedline.
Måtte fiske topp 5, da det er ganske dypt der.
Tror det var bortimot 4,0 m jeg.
Ellers satte jeg opp en 5 m for å fiske mort på
nært hold, og en 2 m,en 2,5 m, en 3 m. en 4 m,
for å fiske eventuelt laue.
Ja, og en 8 m for TAP plassen.

Startet med å kaste ut 11 store appelsiner på TAP
plassen, og koppet ut en god del mark og casters.
Ellers la jeg ut 3 baller på morteplassen, og startet
å legge små drypp med lauefor på 3 m.

Prøvde faktisk TAP plassen først, med håp om
at brasmene var i nærheten. Men, det var de
kanskje ikke. Ikke noe napp værtfall.
Fikk så et par små mort på 5 m, men de nappet
veldig forsiktig.
Gikk så inn på 3 m etter laue, og de kom smått
om senn i gang. Fikk de etterhvert inn på 2 m.
Men, gikk ut igjen på 2,5 m, da de oftere beit der.
Etter 45 m bestemte jeg meg for å prøve brasmene
igjen, men, neida ingen der enda.
Inn igjen på 2,5 m, men, nå var også lauene
vekk, selv om jeg hadde prøvd å holde plassen varm.

Gikk derfor over på TAP igjen, men koppet et par
baller fylt av mark og casters først.
Og, da gikk det nok ikke 5 minutter før jeg hadde
den første brasma på kroken. Men, dessverre mistet
jeg den tidlig. Tok ikke veldig lang tid før jeg fikk ei ny.
Og, denne havnet i nettet.
Fikk så et par små skimmers, før jeg begynte å bomme
og miste brasmene.
Prøvde et par andre kroker, før jeg fant en som passet.
En liten 14 krok, med 0,12 sene. Prøvde først en 0,16
krok med 0.10 sene, som jeg mistet 2 stk med.
Etter at jeg starte med 14 kroken, og forlenget
overdypet, mistet jeg ingen.
Etter 3 timers fiske, ble det helt slutt på nappene
kanskje fordi jeg begynte å kaste ut for?????
Uansett, gikk jeg inn igjen siste halvtimen,
og fisket laue, da den igjen sto utenfor meg.

Mente jeg hadde stort sett kontroll på 5 manns
seksjonen våres, og mente jeg skulle ha mest vekt.
Og, det stemte. Vekta mi viste ca 7,1 kg.
Mens Rolf Magnus som satt på peg 7 hadde 4,8 kg.
Thomas hadde 4,5 kg, etter å ha trøbblet en del
med TAP tacklene sine.

Totalvant gjorde Johnny Bækken med ca 9,8 kg.
Han satt 5 plasser lenger inn på sagbruksseksjonen,
og fikk mange brasmer på slider, etter det jeg så.
Finn Erik og Ivar Mathisen delte 2 plassen totalt
med 7160 g. Ikke mye foran meg altså, som hadde
nøyaktig 7130 g.

GP strekka var som forventet vanskelig, men, all
honnør til Rune G, som tross alt fikk 3,8 kg,
laaaaaaangt foran de andre på hans seksjon.
Ivar B vant siste seksjon med ca 2,4 kg.
Alle de andre hadde fra ca 1 kg og nedover.
Ja, helt ned i 140 g. Som viser hvor vanskelig
det er der. Kanskje til dels for vanskelig.

I bilen hjem diskuterte jeg og T om vi kunnet
hatt høyere vekt, om vi kun hadde satset på
laue. Og, vi kom vel frem til at det nok var mulig.
For, det var mye laue i området, og den som var
der var ikke veldig små. 15-20 g(?)
Men. er jo en avveining når man sitter der det.
Plutselig har du en brasme stim på plassen din,
og da blir det jo fort vekt.
Slik det var nå, så kom det bare enkelte fisker
av og til inn på foret virket det som.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar