Totalt antall sidevisninger

lørdag 27. mars 2010

Totenmesterskapet.....

...på Sillongen.
Ble som vanlig arrangert på Palmelørdag.
Og, dagen begynte i øs pøs regn.
Ufyselig.
Gikk heldigvis over til blaut snø når vi
gikk uttpå, for siden å gi seg helt.
Men, da var nok mange veldig våte alt.

I år var planen kun å fiske etter mort.
Og, jeg og sønn gikk derfor kun ca 100 m ut
på isen, til et sted hvor det kan stå litt fisk.
Men, ikke denne dagen.
Helt tomt der.
Gikk derfor tilbake 50 meter.
Og fant mort i første hullet der.
Den tok så fort jeg fikk nedi med myshkaen.
Nåja, en 20 stk værtfall.
Og, ikke noe i noen hull rundt.
Tok derfro en tur bort til Tom P, som jeg så fikk
fisk. Borret noen hull rundt han, og fikk noen her og der.
Ikke mange i hullene. For, det så ut som morten hadde
samlet seg under der han satt.
Brukte til å begynne med en rosa 5 mm myshka.
Men, på slutten måtte jeg nedi med en 3 mm bronse
myshka, og 0,10 sene for at det skulle bite.
Litt typisk det, når det blir fisket litt, og det samles
en del folk rundt en.

Guttungen ble dessverre fort lei fiskinga.
Kan jo være litt trøgt å vente på den morten.
Men, han fikk da 2 stk til slutt.

Selv fikk jeg ca 50 stk tenker jeg. Som veide ca 3,4 kg
Tom Pedersen totaltvant konkurransen med 5,1 kg.
Trodde faktisk han skulle ha mere, da han satt og dro
fisk over ei lang periode.
Men, nok var nok uansett.
Vinnervekta var vel den laveste som har vært på
Sillongen på mange år.

Så dessuten flere store abborer enn jeg normalt ser
i posene der oppe. Er abboren på vei mere inn i vannet
igjen mon tro? Og, av den større sorten?
Kenneth sa dessuten at han hadde mistet 2 store abbor.
Vekt anslått til ca 1 kg hver. Ja, han sa at han sågar hadde
holdt litt i den ene nede i hullet.
Ikke rart om det går noen store abbor der oppe heller da.
Fine beitemuligheter på mort der.

Ellers ble jeg overrasket over meg selv i dag.
Fikk beste plassering jeg noen gang har fått
på Sillongen, med 4 plass i herrer. (7 ende totalt.)
Kanskje man kan hevde seg i påskecupen i år alikevel.
Får vel avvente skjærstorsdagsfisket på Eina før jeg
kan begynne å tro på det.
I mellomtider har jeg planer om å dra en tur på
konkurranse i Sverige på Tirsdag. Bysjøen???
Rett innafor grensa ved Carlottenberg
Noen som blir med?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar