Totalt antall sidevisninger

lørdag 13. mars 2010

Steinsfjorden

I et ganske så fint vær.
Og på et føre, som til tider gikk an.
Værtfall for meg og sønn, som fulgte brøytet vei,
sørøstover, ned til ei lita flystripe. Som lå mellom de to store øyene

Vi startet litt utenfor et skjær som lå der.
Litt dypt det første hullet, ca 7 m, men Ch fikk fisk med en gang.
Han hadde faktisk 8 stk før jeg fikk startet.
Hjalp han litt i gang.
Ikke mye da. Borret hullet, og satte på mygg.

Når jeg startet fisket fikk jeg fisk i det tredje hullet.
Og, i flere på rad etter det.
Men, 7-8 m dypt, og forholdsvis små fisk(20-40g)
gjorde at jeg gikk nærmere skjæret.
Der ble fiskene litt større, og noen flere i hvert hull.
Fikk faktisk 2 stk 600-700 g også.
Vi fisket ved dette skjæret hele dagen, Ch fikk et bra hull
til slutt, der han fikk 29 abbor. Ikke dårlig det for en gutt
på 11 år. Blid ble han værtfall.
Totalt veide han inn ca 2,2 kg, ca 50 abborer tenker jeg.
en soleklar seier i barneklassa.

Selv hadde jeg 147 abbor og 3 mort, som veide 7,6 kg.
Ikke noe over seg det, men, viktigste som er, når jeg har
med sønn på konkurransen, er at han trives, og får litt fisk.
Vi blir jo ikke så veldig mobile, og jeg prøvde å gå litt unna
der de fleste andre satt. og, når den brøyta veien lå der,
så ble det en lett gåtur også, som var posetivt.
Derfor er jeg fornøyd med at det ble som det ble.

Totalt vant Erik Aas, med ca 14,3 kg.
Gratulerer, bra fisket.
Dag Even ble nr 2, med ca 13,7 kg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar