Totalt antall sidevisninger

torsdag 30. juli 2009

Bukomania

Fisket i Rambekkvika i går.
Satte meg litt lengre syd enn det jeg bruker
å gjøre. Sett masse rullinger av fisk i
området tidligere.
Og, buken kom etter ca en halv time.
Da var det napp på hvert utlegg de nærmeste
4 timene. Men, det var det med å få dem
fast på kroken da. Det var vanskelig for dagen.
Prøvde det ene og det andre.
Fikk totalt 25 stk, mistet sikkert 10 stk på
vei inn, og dessuten, som sagt masse napp,
der marken var skikkelig herpa når jeg sveivde
inn. Årsaken kan ha vært agt jeg brukte noe stor
krok. En 10 er. Gikk ned til en 12 er, og det bedret seg noe.
Kan også være at det var en del "små" buk i området.
Når jeg veide fiskene, var det flere som veide ca 1 kg,
ja, sågar en på 610 gram.
Har tidligere aldri fått buk under 1.2 kg i området.
Så dette var helt nytt.
Sikkert er det at det var enorme mengder med
vederbuk i vika nå.
Største veide forøvrig 1830 gram.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar