Totalt antall sidevisninger

mandag 27. juli 2009

3 x fiske

Har hatt 3 fiskeøkter siden siste rapport.
Med heller magert utbytte.
Men har øvd en del med matchstanga.
Og litt med TAP.

Startet i hunnselva forrige tirsdag.
Fisket med Matchstanga og slider ca midt
i elva. Hadde en del napp, men det viste
seg at det stort sett var noen små Hork.
En fisk jeg sjeldent har fått.
Men denne gangen fikk jeg 7 stk.
Fikk i tillegg 2 abbor og 2 pene buker.
Veide ikke inn, men var vel ca 4 kg.

Dro ned igjen på fredagseftaen, samme sted,
samme fiskemåte.
Med enda dårligere resultat.
Fikk en buk på 1,6 kg.
Og mista et eller annet som var større.
Men var meget fornøyd med skytinga
med spretterten denne eftaen.
Hadde tenkt å fiske Laue også, men ikke tegn
etter den. Merkelig, for dagen før var jeg også
nedom og tittet, og da "kokte" det av Laue der.

I går fisket jeg og Thomas i Åkersvika.
Med bare Match og TAP.
Og mye Leam i Morteforet.
Dro noen små Mort med en gang på TAP,
men ble rimelig rolig fort, og var veldig vanskelig
å få den i gang.
T dro mye jevnere og større fisk.
Vi fisket 2 økter a ca 3,5 timer.
Jeg hadde ikke napp på matchstanga.
Var dessuten skeptisk til å øse ut mye for
på TAP stedet, redd for å overfore, da det
var visse tegn til det.
20 minutter før vi skulle gi oss visste jeg at
T hadde betraktelig mer i vekt enn meg,
og, for å se om jeg kunne minimere avstanden
mellom oss. tok jeg en råsjansje.
Kastet ut 3 store baller med for.
Responsen kom momentant.
Fikk 2 buk, og 4-5 pene mort siste 15 min.
Og, bukene tok sin tid å få inn på slakk 0.9
elastikk. Dro nok ut 3-4 meter.
Hadde jeg alikevel foret alt for lite?

T sine fisker veide 5,2 kg.
Mine veide 5,1 kg.
Og endte bare 85 gram bak ham.
Hvorav sikkert over 3 kg siste 15 minutter.
God sluttspurt værtfall.
Og noen erfaringer rikere forhåpentligvis

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar