Totalt antall sidevisninger

onsdag 25. mars 2009

Mjøsa 24/3

Måtte prøve meg en gang til på Mjøsa.
Denne gangen kjørte jeg ned campingen ved Bråstad.
Gikk litt nordover til masta, der kraftledningen går under
Mjøsa til andre siden.
Borret 4 hull der uten hell.
Gikk derfor videre opp til "Gulberget". Der dreiv det
3 stk på en plass jeg veit om, og de tok vel en 15-20
stk så jeg. Prøvde litt rundt der uten særlig hell.
Fikk vel en 5-6 små pinner.
Gikk videre et par hundre meter langs land, med kun en
abbor på ca 200 gram som resultat, dro tilbake langs land
men fikk lite eller ingenting der jeg borret uvilkårlig.
Så, jeg tenkte jeg sku avslutte der jeg begynte, ved masta.
Bare det at jeg borret 5 meter lengre ut, enn der jeg hadde
det første hullet for dagen.
Og, trur du ikke da, at der sto jo abboren.
Bare 200-400 grams. Tok vel en ca 8 kg i 3 hull der,
på ca 30 minutter. Moro.
Visste at det kunne stå fisk der, fordi jeg har fisket der
et par ganger tidligere, men denne gangen sto den dypere.
Og, synes det er slik det har vært på Mjøsa i år.
Mye fisk på 8-20 meter, men lite på 2-5m.
Jeg brukte kun Vim 55, med en 10`er lyskrok.
Og, den tok bra på den, der det var fisk.

2 kommentarer: