Totalt antall sidevisninger

mandag 23. mars 2009

Bomtur på Mjøsa 23/3

I dag våknet jeg til et herlig vår vær,
og fant ut at jeg måtte ta meg en tur på isen.
Tenkte jeg sku prøve et nytt sted på Mjøsa.
Så, jeg dro til Nes.
Der var det kjempeforhold med mellom 10 og
20 cm is. Dreiv på østsida av brua,mot Hamar.
Etter ca 40 hull uten antydning til napp gikk jeg lei.
Hadde prøvd på alle mulige dybder, fra 30 cm til 20
meter, litt rundt om kring der det så fint ut.
Ikke fant jeg gammle hull heller.

På hjemveien tenkte jeg at jeg sku kjøre opp til
Næra for å sjekke forholdene før helgas
konkurranser. Var spent på hvordan det var på
isen, fordi jeg skal ha med guttungen på lørdag.
Og, ville vite hvor langt vi egentlig har muligheter
til å gå. Forholdene var kjempefine de. 3-5 cm snø
oppå, og få steder hvor man gikk gjennom øverste
laget. Måtte jo fiske litt når jeg først var der og.
Og, det virker som bettet er bra nå.
Fikk ca 7 kg på 2 timer, spredt litt rundt omkring.
Fordelt på 125 fisker.
Tror det virkelig skal bli morsomt til helga for mange.

1 kommentar: