Totalt antall sidevisninger

fredag 1. januar 2016

Julefisking.

En rask oversikt..

Startet på Sillongen med en liten tur på egenhånd den 24:12.
Elendig bett egentlig. bare noen få abborer å få.
Og bare 3 mort.  Men, også en 100 grams ørret..
Dro også nedom Slomma.  Litt bedre fiske, men ikke noe
veldig bra. En 4 hg abbor i første hullet.  Men ellers bare små abbor.
Fikk 2 gjedder, største ca 1,5 kg.
Totalt ca 45 abborer hele dagen på begge vannene til sammen.
Veide ikke fiskene, men var vel ca 3 kg.

26.12.
Kule på Sørsåssjøen.
Blank is og grunnt fiske ga tregt bett.
Fant en bitte liten kant (droppet 5 cm.) hvor det sto noe småfisk.
Var tålmodig der, og plukket de jeg kunne.
Var ok fiske i gammle hull.
113 abborer tror jeg at jeg fikk.
3030 g.  3 plass.
Vinner vekt: 6,6 kg av Vidar Komperud

27.12.
Kule på Stavsjø.
Kjempe bett for alle. Problemet mitt var at jeg fikk for små
fisk på for dypt vann (5-6 m)
Tar for lang tid å varpe opp mange små.
Særlig når mange andre konkurrenter sitter med minst like bra bett
på 2-3 m dybde.
Litt for lite fisk siste timen også til at jeg ble fornøyd.
Rimelig kald dag.
345 abborer sånn ca.
12900 g  Og en 10 ende plass.
Vinnervekt: 18,9 kg av Thomas Hesmyr.

28.12.
Kule på Brennsætersjøen.
Startet på et kjent bra sted.  Ikke så bra denne gangen.
3 kg første timen. Rota for lenge der.
Fulgte en kant videre resten av dagen, som ga noe fisk
i de fleste hull.  Men, ikke noe kjempe drag over det.
Ikke før siste 25 minutter, hvor jeg hadde 2 bra hull, som
ga 4 - 4,5 kg tilsammen. 70 - 90 grammere.
265 abborer.  15200 g.
4 plass der.  Usle 20 g bak 3 plassen til Niklas.
Vinnervekt: 17,2 kg av Frank Hønsen.

30.12
Kule på Svea.
Helt nytt vann for meg.  Og for alle andre.
Startet i sørenden.  Fisk i 3 hullet.  4 hg abbor som
første fisk. Wow.
Fortsatte med en del 100 -200 g abborer i området.
Hadde ca 4 kg etter 1 timen.  6 kg etter 2.
Syns da det ble dårlig, og jeg var kald, så jeg tok mg en durabli tur rundt
vannet i ca 45 minutter.  Fikk kun 1 fisk på det.
Avsluttet siste timen i og rundt området, fikk noen hist og pist.
71 abborer.  8070 g.
2 plass.
Vinnervekt: 10,26 kg av Per Erik Hellerud.

1.1.16.
Kule Høversjøen.
Gikk som "alle" andre ca 2 km nordover.
Veldig små fisk i starten. 5-25 grammere.
Fant ut etterhvert at det sto større fisk grunnere.
Dreiv litt for lenge på start stedet, men det ga noen fisker.
Snitt på det stedet var nok ca 25 g.
Gikk litt lenger sør siste 1 time og 20 minutter.
Og fisket grunnt.  10-40 cm vann.
Snittet steg betraktelig, godt over 40 g tenker jeg.
Og fisk i alle hull, inntil det ble bråstopp når det var
15 minutter igjen.  Ingen fisk etter det.
274 abborer.  9390 g.
Nok en 2 plass.
Vinnervekt: 10,26 av Lars Roar Benterud.
(Merkelig nok eksakt samme vinnervekt som på Svea)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar