Totalt antall sidevisninger

tirsdag 23. desember 2014

En tur til Hedemarken

Dro en tur til Ringsaker i dag.
I utgangspunktet var planene å sjekke ut
isen og fisket i den innerste delen av
Furnesfjorden.
Har aldri fisket der inne tidligere, og tenkte
at det kanskje kunne være interessant.
Kunne være en fin plass til ei kule for 20-30 mann også.
Parkering var ikke noe problem fant jeg ut.
Men, turde ikke å gå utpå isen.
Det var vått langs land, og en god del varmehull utover.
Så, tenkte jeg sku vente noen dager med å gå ut der.

Dro heller opp til Stavsjø.
Har aldri fisket der heller, men måtte jo prøve en gang.
Her var vel isen borti 20 cm.
Og fisket var brukbart.
Fisk i 95 % av alle hull jeg prøvde.
Fisket man på feil dybde fikk man bare 20 grammere,
Men på riktig dybde slang det en del 70-100 grammere
med i tillegg.
Gikk dessuten raskt over til kun å bruke pimpel, og
det fungerte bra.
3 timers fiske ga 205 abborer, som veide 8250 g.
Og, da skal det nevnes at jeg ikke prøvde å max fiske.
Langt i mellom en del av hullene, selv om jeg visste det
sto fisk der.
Måtte jo teste ut litt på forskjellige steder.
Et artig vann.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar