Totalt antall sidevisninger

mandag 12. mai 2014

Gp 2.

I Nitelva.  Ved Hellerudsletta.

Trekte peg 4.  Som var nest øverste peggen
i kanalen.  Ikke akkurat drømmepeggen på
forhånd.
Men, jeg hadde en taktikk for alle plassene
nedover, og valgte å følge den for kanalen.
Tap plass på 13 m, og på 9 m
Men, det var grunt på begge plassene.
Kun 1 m på 13 m, og 80 cm på 9 m.
Og, en boloplass 2/3 over.
Koppet i 10-12 baller på 13 m. 50/50 med brasmefor
og leem. Koppet i 4 baller på 9 m.  50/50 med
mortefor/leem.  Ellers ble det 4-5 baller på boloplassen.

Optimistisk som jeg var, startet jeg med flatduppen på
13 m.  Men, ikke noe å få.
Johnny nedenfor meg dro mort med en gang på drift
så jeg, så jeg byttet ganske raskt.
Og fikk en mort da. Også en til fikk jeg, men så var det stopp.
Gikk inn på 9 m, der jeg i tillegg hadde kastet en del lauefor i
starten, og fikk et par der også.  Tok opp 5 m toppknytt
og fisket over 9 m Tap plassen, og fikk fisker 4-5 til.
Etter 40-45 minutter var det derimot helt stopp på all
fisk hos meg.  Mens Johnny, og de andre nedover fortsatte
å ta litt fisk.

Prøvde alt mulig uten å få fisk.
Gikk "all in" siste 2 timene.  La ut en del mer for, med masse
mat i.  Og fortsatte med det fremover.
Men, ikke antydning til å få napp siste 2 timene heller.
De nedover seksjonen fikk vel noe fisk til det var igjen
2 timer, så dabbet det ut for de også, mer og mer nedover.

Ca 10 fisker ble da sluttresultatet for meg.  390 g veide de,
og ble nest sist på seksjonen.
Bare Tommy, som satt overfor meg igjen hadde mindre.
Kun 2 mort kom opp til ham.
Dag E vant våres seksjon med 1,7 kg, foran Johnny på ca 1,6 kg.

Mens dagens total vinner ble junioren Andreas N med nesten 7,5 kg
på nederste kant peg.  Det var moro da. Gratulerer.

Så, etter å hatt antagelig beste peg sist helg på min
seksjon, hadde jeg kanskje seksjonens nest dårligste
peg denne gangen.
Eller, jeg hadde valgt feil taktikk for dagen.
Satset en god del på større fisk.
Men, det fantes jo ikke noen av de på våres seksjon virket
det som.
La ellers merke til at det ble en del dypere fra meg ned til Johnny,
og videre de neste peggene.  Kan ha hatt litt innvirkning.

Siste 2 timers taktikken var jo egentlig riktig den.
En vederbuk på 1,4 kg hadde jo gjort susen den.
Men, ikke denne gangen.
Noen ganger bommer man bare totalt.
Alikevel bedre å sjanse, og vinne en gang i blandt,
enn som i fjor, da jeg stort sett ble midt på treet
på alle konker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar