Totalt antall sidevisninger

søndag 16. februar 2014

Tur til Kolbrekvannet

Ble med Thomas ned til dette vannet som ikke ligger
så langt unna Hokksund.
Litt utrolig at det var så bra is der nede, at
man kan arrangere konkurranse,  men...
Det var det.
Stort sett et lite islag man tråkket gjennom, så
noen cm med overvann, så ca 20 cm is.

Har aldri vært på dette vannet før, men slikt er jeg
veldig glad i.  Veldig ålreit å ha sånne utfordringer
synes jeg.
Startet nå nede ved den nærmeste øya etter utgangen.
Gadd egentlig ikke å mase å stresse med å gå så langt.
Dessuten startet de "lokale" rundt omkring i nærheten.
Så på klokka da jeg var fremme, og det hadde gått hele
6 minutter av utgangen.  Og jeg gikk ikke akkurat fort dit heller.

På valgte startsted var derimot ikke noe fisk.
Borret meg mot noen andre bitte små øyer sørover.
Og fikk 3 abborer i det 7 hullet for dagen.
Tett opp til den minste øya i gruppa der.
På ca 1,20 m dyp.
Men, ikke mere fisk rundt der.
Gikk på sørsiden av den øya, og fikk fisk på ny.
4 stk til og med.
På tafs selvsagt.
Borret så 3-4 bomhull, før jeg fant de igjen.
Viste seg at de sto på et område som var på ca 5 x 5 meter.
Og, måtte nå ned med myshkaen for å få opp en del av de.
Gjerne 1 på tafsen først, så myshka.
Men, pen størrelse på abborene. Fra 70-150 g.
Men, etter at jeg hadde totalt 23 stk, så var det helt slutt.
Da var det bare å gå på nytt fiske søk.

Skjønte at det var et tregt fiske.
De fleste borret på, og jeg så ikke mange som fikk fisk.
Og, det gjorde så det begynte å bli litt oppborret nedover
ved øyene alt.
Tok på et hull noen utenfor ei litt større øy.
Her var det ca 4 m dypt.  Men fikk på 3 abborer der også.
Men ikke noe som beit på. i de 4 neste hullene.
Borret da 3-4 hull i strak linje utover i sjøen.
Ca 30 m totalt utover
Viste seg å være et platå utover der, som lå på
nesten eksakt samme dybde, altså ca 4 m.
Men, ikke noe fisk.

Lunka meg enda lenger sørover, ned til ei ny bitte lita øy.
Var en del borret her, men jeg prøvde å borre
meg innenfor de gammle hullene.
I det 3 hullet smalt det til igjen.
2 kjappe, før jeg mistet den største for dagen.
Sena røk på tafsen.2-3 hg fisk, som jeg bare så bakfinna
på, som snudde seg i hullet.
Litt ergeligt.
Heller ikke her merket jeg mere etterpå.
Ikke rundt heller.

Gikk etterhvert nordover igjen.
Prøvde noen gammle hull.
Blandt annet der jeg fikk 20 stk..
Men ikke noe å få.

Fortsatte nordover, helt dødt overalt.
Og nå hadde det gått 1 time siden sist fisk
Men, når det var igjen 5 minutter, og 10 meter
unna der Thomas Ø startet, så var det bang bang bang.
5 meget kjappe abborer opp i kassa kom.
Rakk faktisk 2 hull til i området, men fant ikke mer.
Ble vel litt raske også på de 2 hullene.

Jeg fikk da totalt 34 abborer, som veide eksakt 3 kg.
Det gir fine 88 g i snitt det.
Ganske moro å få slike fisker på ca 1 m dyp.
Selv om det var litt vel få da.
Ble en 2 plass ut av det i mi klasse.
Umulige Thomas H vant med ca 3,8 kg.

Ellers fremover nå, så er det bare å håpe på litt kulde.
Hvis ikke kan sesongen bli rekordkort.
Og de konkurranser som kan arrangeres må legges på
mindre vann i høyereliggende strøk.
Men, det er jo mulig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar