Totalt antall sidevisninger

lørdag 15. juni 2013

Liten tur.

Til Hunselva.
Meninga var å fiske TAP etter mort.
Og, satte meg på kumlokket, rett overfor Mækkærn.
Ca 2 m dyp på 11 metern.
Satte opp 2 topper.
1 med 4 g flat, og en 3 g drift.
La i 6 appelsiner.
Og, det tok 10 sekunder før duppen gikk under.
Første 10 utleggene ga mort.
Bare det, at den flate, som lå stille, ca 1 cm over bunn,
gav større mort.
Plutselig, var det noe større som tok.
Brukte litt tid på å drille den.
Var en meget pen buk.
Så ble det helt dødt.   Virket som buken hadde skremt all
morten til dundas.
Etter 20 minutter fikk jeg nok en meget pen buk.
Så kom det noen små abborer, et par mellomstore buker,
og så en meget pen buk til.
En ny pause, og en ca 500 g abbor dukket opp i håven.
Etter det ble det helt dødt, og jeg pakket ned utstyret.
Fisket ca 2,5 time.
Ble litt utrivelig også, da det satt en del av de tiggerne
i byen 2 m unna.
Blir til at man passer mer på utstyret rundt seg, enn duppen der ute.

Broberg`n, og Spjelkavik`n kom og satte seg nedenfor brua
litt etter at jeg startet fisket mitt.   Så jeg tok med den ene
buken for å få veid den der.
Hadde 3 ca jevnstore buker, så jeg bare tok en av de.
Vekta viste 2095 g.
Ganske morsomt å ta en slik fisk på TAP forresten.

Antar da at totalvekta kom på ca 9 kg.
Fikk ikke noen mort over 250 g.
De lå stort sett på ca 100 g.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar