Totalt antall sidevisninger

mandag 2. juli 2012

Sååååå, over til Horrmund

Og først lagkonkurransen på lørdag.
Med Magne Olav, Ralf, og meg på lag.

Ralf ville sitte i sundet, for å sjekke ut den strekka,
Så han fikk den uten at jeg klaget.
Dessverre gikk det ikke bra med han der,
da han blanket.  Menmen.  Det kunne sikkert skjedd med meg og.
Kan være vanskelig der på lørdag.
Så sattte jeg opp Magne Olav på Bekk, da jeg ville at han
skulle få en god opplevelse, og en god start på Horrmund.
Da det normalt er best der på Lørdag.
Joda, han fikk da 4 (?)brasmer, og noen mort,
Men, hadde mistet masse fisk.
Det kan jo være litt spesielt å få kroket fiskene der oppe.
Man trenger som oftest noen turer for å lære seg det.
Han fikk ca 3,6 kg, og ble nest sist.
Men, forhåpentligvis, en grei dag.

Så, da måtte jeg fiske på B-seksjonen.
Normalt en midt på treet seksjon på lørdag.
Med sjanse for en del mortefisking.
Hvis det er brasmer der, så står de som oftest til venstre
på seksjonen på lørdag.  Der er det en del dypere enn mot høyre.
Jeg trekte selvsagt B9, som var lengst til høyre.

Jaja, jeg satte da opp ei feederstang, og fisket den på ca 27 m.
En slider på samme sted.
Og ei 6 m toppknytt.
Thats it.
Sku jo bare slappe av.
Men, kom i tidstrøbbel alikevel, da tacklet på sliderstanga
gikk til Hæl.... på siste kontrollsjekk av dybde.
Dupp og tackel ut i sjøen, og bare en senestubb igjen til meg.
Hadde jo tenkt å trene litt slider, så jeg bråsatte opp et nødtackel på den.
Ikke optimalt, men....
Og, det ble ikke sååå masse trening på den heller.

Kastet ut mortefor på 6 m.
Og kastet med feederstanga resten av foringstida.

Bett på første utlegg med feederen.
Mort.
På andre.
Mort.
Og sånn fortsatte det.
Matet på med mark.
Og, vips, etter ca 45 minutter, ei brasme.
Japp tenkte jeg, nå er de inne.
Men, neida.
Det fortsatte med mort, og mort........og mort.
Selv om jeg la i en kg med mark, og etterhvert ,med mais.
Kun mort.
Jaja, enden på visa ble vel at jeg dreiv for lenge med den feederkastinga.

Gikk over til mortefisking på 6 m siste 35-30 minuttene.
Jo, hadde prøvd litt før og med det, men hadde ikke fått noen
første 2 timene. Selv om Kirsti ved siden av meg, og Niklas ved siden
av der igjen stort sett fikk mort på samme avstand hele tiden.
Og, bare et par stk når jeg prøvde neste timen.
Men, siste 30 minuttene var det plutselig masse inne.
Og jeg fikk brukbart.

Endte opp med 3,1 kg.  Og en 4 plass på seksjonen.
Mest på min seksjon hadde Marcus Enstrøm med ca 9 kg.
Stort sett brasmer, på peg 4, der jeg regnet med det skulle stå brasmer.

Lagmessig ble vi desidert sist.
Godt gjort, når vi alle tre hadde kantplasser. (",)
Men, slikt kan skje, og er ikke så farlig.
Viktigste er at vi koste oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar