Totalt antall sidevisninger

mandag 23. januar 2012

Kongsvingertur

Dro på Vingersjøen på søndag, etter
en noe dårlig oppladning.
Jobbet til kl 03 på natta, dro hjem og sov 4 timer,
og racerkjørte nedover.
Og, rakk det vel akkurat.

Jeg hadde på forhånd bestemt meg for hvor
jeg ca ville fiske.
Måtte prøve nytt sted.
Og, det var heller ikke mange som gikk i den
retningen. Heldigvis.
Pratet litt med Thomas på forhånd, men skjønte
fort at jeg nok var på feil sted.
Men, shit au.
Fikk fisk alt i det første hullet.
Ganske nærme land. På ca 1 m dybde.
De neste 3 hullene gsav ingen derimot.
Men, jeg så at Harald Hovde tok noe fisk.
Han satt bitte litt lengre ut.
Så jeg satte meg på den linja ut fra land.
Og, ganske riktig, her var det fisk.
Fikk sikkert 20 i det første hullet.
Av varierende størrelse.
Noe større enn forventet var de også.
Værtfall noen av de.

Jeg fortsatte i det området 1 times tid, og
tok greit i de fleste hullene.
Når det ble "tomt" der, fortsatte jeg på samma linja videre
oppover landet.
Men, med mer vekslende hell.
Noen hull ga 2-3 fisker, noen gav 0
Snudde, og borret innenfor linja tilbake,
og plutselig fikk jeg et hull med 70-80 g abborer.
Sikkert 10 stk også, det hjalp på.
Men, så var det stopp. Bom stopp.
Gikk ytterligere oppover langs landet,
men det gav ingen ting.
Snudde, og gikk tilbake der jeg startet.
Borret et hull 10 m fra det aller første hullet
for dagen. Og bang, der satt det på en større gitt.
Opp kom en fin abbor som jeg veide til 650 g etterpå.
Bonusfisken for dagen, da det ikke var noe mer fisk i
det området.
En halv time igjen, og tankene kom.
Forflytte seg, eller truge fiske.
Valgt det siste denne gangen.
Noe som gav magert utbytte.
Fikk maks 15 abborer til i gammle/nye hull.
Altså, burde jeg da ha forflyttet meg.
Menmen, man kan aldri vite.
Ikke alltid lett å lete opp nytt sted der det står
fisk, på den korte tiden.
Valgets kval.

Telte opp abborene til 165 stk.
De veide 5396 g.
Ikke ofte jeg har hatt den vekta på Vingersjøen,
så jeg var fornøyd jeg.
En 4 plass ble det med det.

Frank Hønsen vant med nesten 7 kg.
Fjellis nr 2 med nesten 6 kg.
Og, Thomas ble nr 3 bare 30 g foran meg.

Selv tok jeg nesten all fisk på tafs, men pimpel
virket også til dels.
Noen av de 80 grammerne fikk jeg på myska.

Ellers var det om å gjøre å ikke gå fra hullene
for tidlig, hvis man ikke merket noe.
Det tok som oftest 2 minutter før det kom fisk som beit.

2 kommentarer:

  1. Artig å se at man kjenner litt igjen sitt eget fiske på det andre skriver. Denne gangen var det at man måtte sitte lenge i hullene før fisken startet å bite. Samt også at alle 3 metoder virker på Vingersjøen. Altså pimpel, tafs og myska.

    Ellers ser jeg at du har oppdatert barometeret.
    Jeg er nr.11 på langtidsbarometeret, og også nr.11 på formbarometeret. Må prøve å få klatret meg opp på topp 10 altså. Får satse på en seier på Hovann ;-)

    SvarSlett
  2. Skal bli 2 om den seieren på Hovann vel? (",)
    Blir uansett artig med nytt vann.

    SvarSlett