Totalt antall sidevisninger

mandag 26. september 2011

TAP Morter

Var ute en tur sist fredag i finværet.
Dro en tur ut til Rødbyvannet på Hurum.
Samme sted jeg prøvde for ca 2 mnd siden.
Vannet ligger ca 20 minutter unna der jeg
i fremtiden vil bo.

Planen var å trene litt TAP fiske.
Da stedet jeg fisker på her er vel egnet til det.
En "smal" kanal, på ca 20 m ved normal vannstand.
Men, det vart jo ikke noe normal vannstand nå.
Vannet hadde steget minst 1,5 m siden i sommer.
Og, jeg måtte sette kassa mi ute i vannet for å kunne
få fisket. Masse bush i bakkant.
Og, jeg måtte ha full lengde på TAP`n for å komme til
der jeg ville. 13 m.

Startet med å kaste ut 2 baller for, før jeg rigget meg til ferdig.
Og, når jeg var klar til å fiske, så sto det mort der alt.
En bitteliten strøm(ca 1 m i minuttet, og en dybde på ca 3,5 m
gjorde at jeg brukte en 1 g dupp)
Tok ca 20-30 stk med str 50-200 g på rappen før det stilnet hen.
Prøvde mer for, uten at det hjalp særlig.
Noen strøfisker.
Ble ei lang periode med slikt fiske, da jeg ville se om det kom inn mer fisk.
Det gjorde det ikke.
Startet da med å skyte ut magott, og da kom det inn mer fisk.
Virker som om fiskene skyr foret litt, eventuelt plasket, da jeg kun
kastet ut.
Men. at det er fisk i området, og at de kom inn på magotten.
Fisket ble bra på slutten igjen.
Hadde nøyaktig 100 fisker, kun mort.
Størrelsen var betraktelig mindre enn i sommer.
Med flere 70-100 grammere.
Ja, og helt ned i 40-50 g på noen få.
Men, tror nok at jeg hadde minst 8 kg med mort.
Antageligvis mer.

Mistet mange da jeg hadde feil elastikk.
Det vil si, den fungerte bra i starten, på 200 g mort.
Hadde 1,2 mm slakk elastikk på de.
Men, når morten ble små, fungerte jo det dårlig.
Og, både 1.0 mm og 0,8 mm elastikken min røk,
Var skikkelig heldig der gitt. (",)
Gadd ikke sette opp mer da.

Så, nå blir det fiksing av elastikk til konken til helga.
Og reparering av annet utstyr, samt lage en god del dupptackler.
Blir ei spennende helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar