Totalt antall sidevisninger

mandag 1. august 2011

Et sted på Hurum

Etter et tips om at det gikk brukbart
med mort i et vann ute på Hurum,
dro jeg i vei i morges.
Planen var å fiske i vannet, jeg husker ikke
hva det heter engang.
Men, når jeg kom dit, fant jeg ikke noe egnet
sted å sitte. Masse gras og myr.
Fant derimot et sted det gikk an å fiske, i
utoset. Bare ei smal elv, på 15-20 m bred.
Sakteflytende, og maks 2 m dyp på midten.

Testet først med noe gammelt for jeg hadde i
ei bøtte her. Det lukta no jævli, hadde stått noen
dager i sola. (",) Skikkelig surt.
Hadde uti et par never, og jammen kom det mort
nesten med en gang gitt.

Hentet derfor resten av utstyret, og blandet nytt
og ordentlig for.
Fisket kun med 5 m toppknytt, da denne rakk akkurat
midt i elva.
Joda, det rant da på med noe mort etterhvert.
Alle i fin størrelse.
Stort sett i 100-150 g størrelsen.
Noen opp til 200 g.
Fiskene responderte på foret også på et vis.
Det vil si, når jeg kastet uti, ble de vekk ei stund,
før de kom tilbake.
Begynte derfor å kaste uti 3-4 baller av gangen.
Og gikk unna i 10 minutt.
Da var det full fres.
All fisk ble tatt på et maiskorn, da jeg ikke hadde
magott. Prøvde mark og powerbait, men mais
var absolutt best.

Fisket i totalt ca 5 timer, og det ga 15,5 kg mort.
Måtte håve de flest fiskene.
Og, angret på at jeg ikke hadde med TAP`n.
Den hadde vært kjekk å hatt, da jeg mistet en del
fisker. Da gikk som bare det gitt.
Ja, og hadde jeg hatt magott også, så er det ikke
godt å vite hvor mye jeg kunne tatt opp der.
Utrolig at ei sånn lita å kan huse så mange fine morter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar