Totalt antall sidevisninger

mandag 25. april 2011

Uåa

Etter å ha fundert hvor jeg skulle meite
i dag, falt valget på Uåa.
Har aldri fisket der før, men etter å ha sett en
rapport, og sett bilder fra Finn-Willy, fikk jeg
lyst til å prøve.

Planen var kun å trene TAP. Brukte litt tid
på lodding av dypet, da jeg ikke hadde aning
om hvor dypt det kunne være der.
Det var vel ca 2,5-2,7 m tenker jeg.
På 13 meteren.
Satte opp bare 2 topper.
En med 1,2 mm elastikk, og en med 0,8 mm.
Med 2 g dupp henholdsvis o,8 g.
La ut 5 medium store baller.
Og, det tok ikke mer enn et minutt før duppen dro under.
Og, så ble det fisk på fisk.
Det viste seg fort, at den groveste elastikken ble for hard
for denne morten.
Men, med 0,8 mm gikk det veldig greit.
Selv en slapp buk på 1,5 kg sklei greit inn.

Men, det jeg satt å funderte på var hvorfor det
kom inn småmorter(50 g) hvis jeg ikke foret i
en ball hver 10 minutt.
Løsningen fant jeg ut 45 minutter før jeg hadde tenkt
å gi meg.
Av en tilfeldighet.
Det tok nemelig en 2 hg mort på vei til utlegg da.

Så, jeg ville prøve å fore opp en kjapp plass på
7 m TAP.
3 baller, og en kjapp justering av dybde.
Ga bett etter 2 minutter på det nye stedet.
Og, her var det bare 200-150 g mort.
Klart man da fisker både kjappere, og med større
fisk. Dumt jeg ikke prøvde før.

Uansett. Jeg hadde fisk på alle utlegg, uansett sted.
Vet ikke hvor mange fisk jeg hadde, men det veide 10,2 kg
totalt inkludert buken på 1,5 kg.
Fisket i totalt 3 timer.

Hvis jeg hadde brukt en 4-7 m toppknytt stang, regner
jeg med å tatt minst det dobbelte.
For, her sto det mye fisk.
Jeg ville også ha fått mer fisk, hvis jeg hadde optimalisert
tacklene mine.
For de hadde sine mangler.
Så, nå blir det knyting av tackler, og bytting av elastikk
på et par topper her.
Før alvoret starter mer til neste helg, med første
GP stevnet.
Det blir spennende nok det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar