Totalt antall sidevisninger

fredag 1. januar 2010

Nyttårspilking

Med bare minus 10 på gradestokken,
følte jeg at det var på tide å finne frem
igjen pilkestikka. Har vegret meg mot
å dra ut i minus 20-25.

Planen var å fiske på Nortjern, men veien dit
ned var ikke brøytet, gadd ikke vasse i ca 40 cm
snø i 400-500m. Så jeg dro litt videre til
Kauserudtjernet. Der var det både brøytet
parkeringsplass, og det var sti ned til tjernet.

Da jeg begynte å fiske begynte det selvsagt å
snø rimelig tett. Men, herlig å være ute.

De første 4 hullene hadde jeg bare et napp i.
Så hadde jeg en 6-7 hull med noe fisk i.
Størrelsesmessig fra 15-100 g.
Ganske bra bett var det også.
Før jeg mistet en ganske stor fisk(4-5 hg)
på myshka.
Da ble det helt stille.
Mistenker at det kom inn noen større individer.
(Som de fleste vann rundt Sillongen, finnes det
til dels grov abbor her også)
Uten at jeg fikk noen av de.

Prøvde å tusle en liten tur, men med ca 30 cm
snø, og til dels en del overvann flere steder (ca 7-8 cm)
gadd jeg rett og slett ikke å gå noe særlig.
Så,jeg fisket bare rundt odden der man kommer ned.
For de som er kjent.

Fikk en 3-4 stk til når jeg gikk tilbake der jeg fikk
best til å begynne med.
Men fant det best å avslutte økta.
Snødde faktisk som ville hel....te. (",)

Fikk totalt 73 abbor, a 4,7 kg.
Fisket totalt i nøyaktig 1 time og 50 minutter.
Brukte stort sett tafs.
Og det var faktisk ikke kaldt for fingrene.

Så, nå håper jeg det blir konkurranse på Vingersjøen
på søndag, så jeg kan få en mulighet til revansje fra
forrige konkurranse.

Dagens fangst.

1 kommentar:

  1. Pen fangst :-) , drit med mye snø og overvann .. Godt å høre at parkeringa holdes oppe fortsatt :-)

    SvarSlett