Totalt antall sidevisninger

tirsdag 7. juli 2009

Fiskehelg i Sverige

Jeg, ch,Kenneth og Thomas dro til Sverige
på fredagsmorgen. Hormundsjøen var
målet. Den ligger rett innenfor grensen
ved Trysil-Østby.

På fredag var det en såkalt "kule".
15 mann stilte opp.
Resultatet ble høyst varierende på strekka.
For meg gikk det elendig. Fikk bare 2 abbor
og 120 gram. 10 plass ble det dog.
Thomas var i sin vante tro veldig på hugget.
Han vant for tredje gang på 4 år.
Med nesten 12 kg. Og knuste all motstand.
Kenneth slo meg, med sine 250 gram.(",)

Lørdag var det lagkonkurranse.
Med Ralf,Thomas og meg på et lag.
Jeg ville gjerne fiske på c-seksjon, for jeg
har bare fisket der en gang før.
Startet med feederen på ca 35 meter, men det viste
seg snart at jeg måtte lengere ut.
På 50 meter ble det fisk ganske fort.
Men, jeg mistet mange på grunn av at det var
noe stein på bunnen. Og, at jeg nok muligens
brukte feil krok til å begynne med.
Dessuten ebbet bettet ut siste timen.
Men fikk da 11 brasmer, og 2 plass på seksjon.
Thomas vant sin seksjon, og Ralf ble nr 6 på sin.
Totalt ble vi nr 2. Så det var jo bra.

På søndag var det GP.
Jeg trekte B3, noe jeg ikke var spesielt begeistret for.
På lørdag hadde denne plassen vært vanskelig.
Og, noe bedre var den ikke på søndag.
Dessuten var seksjon spekket med mange gode fiskere.
Ivar B, Finn E,Dag Even,Ralf,Geir T, og en svenske.
Det viste seg raskt at de 5 plassene til venstre på seksjonen
var vanskelige. Og ingen fikk Brasme der. Derimot fikk
svensken på B7 over 30 kg.
Egentlig et merkelig fiske. Virket som fisken ikke beveget seg mye.
Jeg måtte bare satse på å få noen små mort,
etter at jeg forsto at Brasmene ville utebli.
Ikke var det lett å få dem heller.
Måtte ut på 8 meteren, og løsfore med magott
for at de skulle komme.
Veide inn ynkelige 1340 gram.
Men berget så vidt en 5 plass.
Veldig skuffende at Brasmene uteble.
Særlig når mange hadde fått gode vekter på andre
seksjoner. Men, jeg føler at jeg ikke kunne gjort annet
enn jeg gjorde.

Oppsummeringen av helga:
Føler at jeg ikke var spesielt heldig med trekningen
av mine plasser. Særlig på søndag.
Burde dog ha gjort mer ut av mitt fiske på lørdag.
Men, tror ikke plasseringen kunne blitt bedre uansett.
Ellers var jo helga koselig den.
Ch var veldig grei. Han lå for det meste i teltet og leste,
eller spilte. Håper han kan være med å fiske neste år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar