Totalt antall sidevisninger

fredag 8. januar 2016

Opp og nedtur.

Nedturen kom forsåvidt først da.
Rokosjøen på lørdag den 3/1-16
Gikk til et velkjent sted.  Så langt man kan komme.
Og for engang skyld var jeg mutters alene.
Måtte jo være en grunn til det.
Jada, det fantes slettes ikke noe fisk der.
Fikk riktig nok 1 i det 5 hullet.
Men ikke noe ellers, ikke et napp i 30 nye hull
jeg borret.  Fikk 4 små sniper i et hull som  var borret
dagen før. Så, da hadde jeg 200 gram etter 2 timer.
Kaldt var det også, så jeg valgte å gå inn igjen til start vika.
30 minutter tok det.
Fikk 29 små tasser siste 90 minuttene der.
Så endte på 34 abborer.
De veide 1020 g.
Ble nr 24 av 28 deltagere.
Mest hadde Remi med 3670 g.

Nc på Skrukklisjøen søndag 4/1-16
Startet ca midt på sjøen sammen med maaaaange andre.
Prøvde derfor å være bittelitt taktisk med lite hell.
Og, det så ut til at nedturen skulle fortsette.
Det var nærmest umuilig å få mer enn 1-3 fisker i hullene
virket det som. Gikk etter hvert inntil land på ene siden.
Fikk av og til værtfall 4-5 stk i noen hull.  Og bitte litt
større i snitt.  Men lå dårlig an visste jeg.  Hadde ca 3 kg tenker jeg
etter 3 timer og 20 minutter.
Så hva gjør en da?
Hadde følt at det kunne stå fisk på grunnt vann.
Så at det på andre siden av sjøen, ca 200 m unna, at det var et
området som var ufisket.  På sannsynligvis grunnt vann.
Men, var det for grunnt der?  Eller i det hele tatt vann
under isen?  Første hullet litt inne på området ble et bom hull.
ca 1 m vann under isen.  Heldigvis var det vann under isen innover.
Gikk enda 10 m innover.  Her var det ca 50-60 cm vann under.
Og her beit det med en gang.    Og, for en siste halv time jeg fikk.
ca 20 abborer i 5 hull på rad. Fisket frenetisk.  Og, det kan jo gå raskt på
grunnt vann.  Her var det dessuten bare 35-40 grammere.
Så på klokka før det 5 og siste hullet, da var den 7 minutter igjen
av konken.  Måtte borre hullet, få satt meg, og så var jeg i gang.
19 abborer rakk jeg, før det ikke beit siste 30 sekundene.
Hadde ikke rukket å borre nytt, så satt og håpet det skulle komme
1 til.   Fikk ca 700 g altså på ca 6 minutter. Og ca 100 stk siste 30 minuttene.
Ca 3,5 kg altså
Aiaiai.
Der og da var jeg sikker på at det var mange som hadde slått meg,
for, for et bett det egentlig var da, når man virkelig fant fiskene.
Og jeg følte jeg hadde skuslet bort 3,5 time med sullefisking.

Gikk nå inn igjen, telte hvor mange jeg hadde.  Kom til 208 stk.
Så mange slunkne poser, så fikk et lite håp om brukbar plassering
allikevel.
Veide inn 6180 g.
Holdt til 2 plass i min klasse.
Bak Magnus R som hadde 6,5 kg.
Mest av alle hadde derimot Terje Lindgren med 6,7 kg.

Men, fader å jeg ergret meg i ettertid.
5 minutter ekstra der jeg avsluttet, så.....
For det var mer fisk i det området.
Johnny B som avsluttet 30 m unna fortalte at også
hos ham hadde det vært villt bett siste hullet.
Antageligvis lå det da minst 3 gode hull og ventet i mellom
oss for begge.
Men, i det hele så må man vel være fornøyd.
Hadde vel flaks med å finne fisk, og gå fra en ca 30 plass
til 2 plass på 30 minutter. :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar