Totalt antall sidevisninger

lørdag 1. mars 2014

Opp og nedturer.

Blir et samleinnlegg igjen.
Er litt sløv med oppdateringer etter konkurranser
og andre turer.

Skriver først litt om FM på Elgsjøen på Hadeland.
Har aldri vært på dette tjernet, så visste egentlig
ikke noe om det.
Fant ut at jeg skulle dilte etter de andre.
Og startet da i et område hvor 80 % av alle
deltagerne startet.  Dog satt de noget spredt.
Antaglivis startet jeg på et av de dypeste stedene
i området.  Var faktisk mellom 5-6 m der.
Fant fort ut at det var mye grunnere lenger ut.
Fikk noen fisker hist og pist i starten.
Gikk lenger inn etterhvert, langs en kant, og fikk
noen få til.
Etter 1 time og 30 minutter var jeg ganske rådløs.
Alt var oppborret, og jeg så få muligheter på hele
området.
Hadde bare ca 1 kg med fisk også.

Gikk da over til og utenfor ei lita grunne.
Hadde sett at det satt en kar der som tok litt fisk.
Og, jeg fikk faktisk fisk i det første hullet jeg kom
dit jeg også.  Og i det andre.
Så surra jeg rundt i en del hull uten å få noen ting.
Gikk til og med helt inntil land, uten resultater.
Gikk ut til grunna igjen, og fant igjen fisken.
Først et par fisker i et hull, før dagens beste hull dukket opp.
15 minutter før slutt.  Hvor jeg tok ca 10-12 fisker, og ca 1 kilo i.
Avsluttet i det hullet med å miste dagens største.
Var nok en 150-200 grammer det, men...
Rakk et par hull til rundt, med kun en mistet fisk som resultat.

Var nå egentlig ikke så mye jeg hadde fått rasket med meg fant jeg ut.
Kun 34 abborer.
Men, de veide 3290 g.  Et fint snitt på fiskene.
Ble en 6 plass totalt på den vekta.
Rimelig langt opp var det derimot.
Remi vant på snaut 6,4 kg.
Men....Jeg vant FM.
Foran Paal.  Med 120 g margin.
En liten opptur altså.

På onsdag dro jeg og Kristin opp til Breia.
Skulle prøve å få litt fisk til Sjæfen (Katten våres)
Der oppe var det enormt fine forhold.
Ikke en cm snø å vasse i.  Snøen hadde vannet opp,
og frosset.
Veldig bra bett var det også.
Vi gikk vel ca 100 m fra bilen.
Jeg borret totalt 14 hull, fikk fisk i 10 av de.
66 abborer, og 5470 g.
På bitte litt over 1 times fiske.  maks 70 minutter.
Måtte gå fra fisk i det siste hullet også.
Kristin ville hjem.
Hun fikk 20 abborer, som veide 1400 g.
Som hun fikk i 2 hull.
Hun fisket kun med pinkis da.
Alle metoder funket.
Pimpel,tafs,myshka.
Opptur. Moro.

Så kom nedturen.
Sonern i dag.
Startet elendig, da jeg kl 01 i natt våknet, og det bare
var å løpe på toalettet.
Repeterte dette 3 ganger til før jeg sto opp kl 06
Magen var ikke bra.
Men, tok sjansen på å bli med nedover.
2 nye dobesøk før jeg startet å fiske.
Turde ikke gå langt fra doen til å begynne med heller.
Og der var det minimalt med fisk for meg.
3 fisker første timen.
Magen holdt derimot brukbart, så jeg tok sjansen på å gå litt
bortover vannet.
Men, helt uten resultat fiskemessig
Gikk en time uten fisk, og gav opp egentlig.
Magen var dårligere, var vanskelig å sitte litt krumbøyd.
Absolutt best å gå litt.
Gikk bortom Paal og Aasmund, og de kunne fortelle
at de hadde brukbart.
Fisket da ikke i det området, ville ikke ødelegge for dem.
Gikk hele runden til avgrensinga, som var ved utløpet av ei elv.
Hadde da fått 3 fisker til, og det var igjen ca 1 time.
Tuslet da hele den samme veien tilbake.
Fisket i noen få hull, uten et bett.
Gikk i land 5 minutter på 3, og måtte da løpe fort på do igjen. :)
De 6 abborene mine veide 460 g.
Ble av de aller siste selvsagt. 16 ende plass.
Men, hadde da altså egentlig brukt de siste 2 timene til å tusle
rundt, mest for å se hvor det ble tatt fisk.
I tilfelle det blir konkurranse der igjen.

Paal vant med 5450 g.  Tett fulgt av Aasmund med 5100 g.
De var forsåvidt i en egen klasse for dagen.

Jaja, det var forøvrig jeg og da i bilen.  Hadde desidert minst av oss
4 som kjørte i sammen.  Kenneth hadde nemlig fått nøyaktig 3 kg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar