Totalt antall sidevisninger

mandag 10. februar 2014

Skriverier

Får prøve å sammenfatte litt fra de siste 3 konkurransene.

Første fra Hersjøen.
Hvor det var ganske tynn is. 5-10 cm, og 5 personer
uheldigvis var igjennom isen på forskjellige steder.
Selv var jeg av de heldige.
Gikk til høyre for starten.
Dreiv for det meste stort sett for meg selv.
Hadde fisk i de fleste hullene.
Men, mange veldig små.
Fikk 129 abborer og 3 mort.
3230 g gav en 4 plass.

Så Gjesåssjøen.
Der gikk jeg langt opp til høyre.
Hadde litt fisk i starten. ca 2 kg etter en time,
Men så ble bom stopp.
Var lite fisk i området.
Flyttet meg enda lenger nordover.
Plukket litt over en kilo der, men samma historia.
Lite fisk.
Gikk sørover igjen, og litt sør for der jeg startet.
Ingen hadde fisket der enda. Men, var lite fisk der også.
Untatt i det siste hullet for dagen.
Der plukket jeg 5 kjappe 50 grammere.
Så var det selvsagt slutt.
Ikke sikkert det var mer fisk der heller da.

Endte opp langt nede på lista.
Nr 17, med 4475 g, a 103 fisk.

Til sist Tullreien.

Hvor jeg sammen med en del andre startet utenfor
et innos.
Starten min ble veldig trå.
Og, jeg fant ikke ut hvorfor.
Så jo at de fleste andre der fikk brukbart med fisk.
Jeg hadde jo ikke mer enn 5-6 fisker etter 20 minutter.
Mens noen hadde ca 50.
Jeg borret nå på litt, og fant etterhvert et hull jeg fikk
brukbart i 40-50 stk kanskje.
Men, flere bra hull maktet jeg ikke å finne.
Gikk dog tilbake i et gammelt hull etterhvert og dro 20.
Prøvde å fiske litt i gammle hull, uten resultat.
Alt var oppborret i området da.

Var igjen ca 1 time og 20 minutter så hadde jeg valget.
Gå 100 m lenger ned på vannet, eller gå tvert over på andre siden.
100 m lenger ned satt det en del folk.  Blandt annet 3 fra min egen forening.
Og, da ville jeg ikke eventuelt ødelegge for de.
Så jeg tok råsjansen på å gå over, for om mulig finne noe på egen hånd.
Og, eventuelt kunne ta igjen noe av det tapte.
Visste at jeg uansett lå langt bak en del fiskere.

Valget viste seg å bli helt feil for dagen.
Og jeg har ergret meg voldsomt etterpå.
Selv om jeg sikkert ikke hadde kommet mye høyere på resultat
lista om  jeg hadde valgt motsatt.
Fikk ca 30 stk på andre siden.

Endte da opp med 196 abborer, som veide 3446 g.
Ble en ræva 19 plass av det.

Sjanser er jeg vel kjent for å ta, og de fleste ganger går det galt.
Men, en dag.......:)

Kristin var med på Tullreien.
Hun fikk 92 abborer.  De fleste tatt i et hull, på myshka.
De veide 1340 g.  Det ga en 5 plass.
Hun er nok best på tregt fiske tror jeg.
Må prøve å lære henne mer aktivt fiske.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar