Totalt antall sidevisninger

tirsdag 21. mai 2013

På etterskudd nå gitt.

Med denne blogginga.
Men, er nå heller ikke mye å fortelle om.
Men,kort kort her.

Ørebro:
Dag 1.
Trekte peg B21.  Forholdsvis midt i brasmesvingen,
eller hva dem kaller det.
Mistet 2 skimmer med en gang, og fikk noen videre
første 30 minuttene. Men, så ble det dårligere og dårligere.
Og, etter 7-8 Hork på rad, så prøvde jeg andre ting.
Men, laua ville ikke komme til meg.
Den ville sikkert nedover strømmen til Spersen. :)
Endte opp med 3,1 kg og en svak 10 plass.

Kristin fisket i begrenset, trekte peg F13.
Og fikk 550 g.
Var vel ikke heldig med alt hun hadde gjort under dagen
kunne hun fortelle.

Dag 2.
Greide å trekke samme peg som dagen før. Peg B21.
Og, jammen greide også Kristin å trekke samme peg
som dagen før også F13.
Er det mulig liksom.

Første som  skjer når jeg skal koppe for,
er at det kommer en sykkelist i full fart,
og kjører på TAP`n min.
Nederste delen knekker tvert av.
Dritt.
Og jeg banner så hele Ørebro hører det.
Videre så blåser det såpass at jeg ikke vil satse resten av
TAP`n min på å fiske på 12 m
Virker som den ikke er noe særlig å bruke under hard vind heller.

Prøver å få laua inn til meg, og etterhvert får jeg da noe.
Ikke helt det store, men litt.
Ender opp med ca 5,2 kg og en 5 plass.  Nr 28 sammenlagt.
Dårlige greier.

Kristin får litt mer enn dagen før.
Har fått brasmer inn på topp 4 faktisk også.
Men, hun mister for mange.
Blandt annet en på bortimot 2 kg trodde hun.
Rett utenfor håven.  Surt.
Hun må nok lære seg å håve, og ha bedre stangføring under
håving tror jeg.  Og, være litt mer tålmodig.
Noe rett gjør hun værtfall.
Hun har jo fisk på.
Hun ender opp med 2,2 kg.
Og, slår værtfall 2 stk i klassen.


Gp nr 2.
På Tunevannet.
Her trekte jeg på en av de værst utsatte vindplassene.
Og, slik som  det blåste.
Kunne ikke gå ut på Topp 5 en gang til tider.
Prøvde en del 8 m toppknytt. og feeder.
Hadde et bett på 8 meteren etter 10 sekunder.
Så, ingen bett på over 3 timer.
Og, jeg skjønner liksom aldri hvorfor.
Men, var veldig grunt fremfor meg.
På 13 m TAP, tror jeg det var ca 80 cm.

Hadde 3 napp på feeder siste 15 minuttene uten å kroke noe.
Men, når jeg sveiver inn etter at konkurransen er over, så sitter
det på en 2 hg skimmer.
Men, blanking blir det i konken.
2. gang jeg gjør det i GP` noen gang tror jeg.
Svært dårlig fisking av meg.

Kristin får værtfall mer enn meg.
Men, mister stadig for mye.
Særlig ved håving.
Og, klusser til tacklet sitt på 6 m toppknytt stanga hennes
tidlig.
Hun har for lite utstyr med seg enda.
Har masse å lære.
Men, hun skal ha kredit for at hun satt på kassa 4 timer
under drittværet.
Regn,vind og surt.
Hun ender opp med 700 g.

Gp nr 3.
I Nitelva.

Jeg trekker peg 19 på Rælingseksjonen.
Ved siden av Thomas.
Jeg har ikke sjanse til å få kassa mi ned i strandsonen.
Må sitte oppe på gresset.
Thomas kan sitte helt nede.

Thomas kan begynne å bagge laue nesten fra start.
På 2 m.
Jeg må på 2,5 m.
Og, det virker som de er nervøse.
Jeg ser 80 % av nappene fordi jeg sitter så høyt oppe.
Og, de kommer som ei kule når de biter.
Står ikke stille på foret.
Ser de skyggen av meg???
Kanskje.
Får de endelig inn på 2 m siste timen, og da kjører jeg
ganske jevnt med Thomas tror jeg.
Selv om han har masse problemer med tacklene sine.
Og får dårligere siste timen.

Enda en dag jeg fisker dårlig føler jeg.
Burde kanskje fisket 3 m ????
Johnny hadde gjort det.
Og han hadde samme problem som meg.
Måtte sitte oppe.

Må trene mye mer med lauefisket også.
Blir for lite av det uansett.

Endte opp med 10 kg, og en 4 plass på seksjon.
Thomas vinner med 15 kg.
Og, da telte jeg at han til tider under konken fikk 3 lauer
mot jeg 1.  I lange perioder.
Slik kan jo ikke gå bra.  Selv om mine antagligvis var noe større
i snitt da.
Nai, her må noe gjøres.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar