Totalt antall sidevisninger

søndag 14. april 2013

2 kuler

Første var på Skumsjøen på tirsdag.
Kenneth,Paal, Aasmund og jeg stilte opp.
50 kr i innskudd, og vinneren tar kassa.
Fisket fra 1715 til 2015.
Vi hadde kjørt opp i nordenden.
For det er jo der det normalt er best på denne tiden.
Det var nok fisket en god del der før, for det var mange
gamle hull.
Mens de andre satset en del på å fiske i de gammle hullene,
så gikk jeg på sørsiden av elvegrunna, der det ikke var fisket.
Og, fikk brukbart i 3-4 hull tidlig.
Etterhvert kom Paal dit også, og vi fikk helt greit rundt der.
Oppdaget en ny rygg der også, som ingen av oss visste om.

Fikk faktisk brukbart på tafs, og hadde nok over halvparten av
fiskene mine på det.
Endte opp med 193 abborer, som veide 6510 g.
Paal var rett bak meg, med 6350 g.
De to andre var noe lenger bak, men hadde også fått brukbart.

Kule nr 2 var i går lørdag, på Kauserud.
Samme innskudd, og regler.
Samme deltagere, unntatt at Kristin var byttet ut med Paal.
Fisketid var fra 10-14.

Jeg og Kristin satt vel med fisk i hele fisketida.
Bett i samtlige hull, unntatt et, hvor det kun var 10 cm vann under.
Hadde hørt at det hadde vært pimpelbett på dette vannet på
onsdag, men det var det definitivt ikke i dag.
Mistet noen i starten, da jeg prøvde det.
Når jeg fant frem tafsen, ble det veldig bra.
Med 20-30 fisker i mange hull.
De dårligste hadde 10-12 fisker.
men, det var mye stjeling av agn da.
Så, gikk mye mygg.

Midt på dagen skjedde det noe merkelig.
Jeg satt og fisket, da Kristin kom bort til meg, og lurte på
om hun kunne få hjelp med noe.
La varpestikka over låret, og begynte å hjelpe henne.
Så kjente jeg noe som raslet over låret, og vips, så var
lopez stikka mi vekk.
Joda, den hadde greid å tuppe seg ned i hullet den.
En fisk hadde nappet, og tatt med seg alt.
Og borte var den.
Ikke noe å se av den i hullet.  Ja, kjente etter for sikkerhets
skyld også.  Borte vekk.  Og jeg ble sur.
Koster jo noen kroner disse stikkene.
Jaja, bare å fiske videre da.
Finner frem pimpelstikka igjen, og begynner å fiske
i samme hullet videre.
Men, neida, ikke noe fisk som biter på.
Varper da opp igjen  for å bytte plass.
Halvveis opp, ca 2 m under isen, kjenner jeg noe rart,
liksom som noe henger igjen.
Varper videre opp, og pimpel og trekrok kommer opp.
På trekroken henger det på sene.
Og, jammen har jeg fått tak i sena fra den stikka jeg har mistet.
Og kan overlykkelig hale opp hele stikka, med tafspilken og krok.
Går det virkelig an å være så heldig da?
jajamensann. :)
Dagen var uansett reddet.

Fisker på videre vi, og får bra videre.
Kristin får også jamt og stødig fisk.
Men, tiden går utrolig fort når man har det så trivelig.
Og, vips er klokka 14.
Vi går opp til bilene igjen og starter å telle.
Jeg ender opp med 279 abborer og 1 mort.
Det veier bittelitt over 11 kg.  Mest småfisk.
Bare 4 stk som skiller seg ut.
3 på ca 100 g, og 1 på ca 200 g.

Kristin har 118 abbor, og 2 mort.  Det veier ca 5 kg.
Ny rekord på henne, både når det gjelder vekt, og antall kg.
Og, hadde hun giddi å borret flere hull, så hadde det nok
blitt betraktelig mer.

Kenneth er nærmest meg i dag, med ca 8,5 kg.
Mens Aasmund har ca 6,3 kg.
Så, da tar jeg kule nr 2 og da.
Det her er jo reine barneskirennet....(",)

Vi prøver oss nok på ei ny kule til uka.
Må jo prøve å utnytte de fine forholdene som er for tida.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar