Totalt antall sidevisninger

mandag 2. juli 2012

Jajaja

Så har jeg igjen vært treg til å skrive noe her.
Jeg får starte med noen ord fra GP 4 fra Rælingen.

Hvor jeg trekte peg nr 2 nede på Rælingbrua.
Hadde forberedt meg litt på lauefiske, så satte opp
2 stk 2 m,2 stk 2,5 m,2 stk 3m, hvor av den ene med en
"tung" dupp på, for fisking på bunnen under lauestimen.
Det går gjerne større mort på bunnen.
Ellers hadde jeg en TAP plass på 11 m, og en 6 m toppknytt
på den plassen.
I tillegg satte jeg opp ei bolostang, for fisking midt i elva ca.

Heiv ut 10 appelsiner på TAP plassen, og skøyt ut en del baller på
bolo plassen.  Samtidig som laue foret sto som en sky utover på
laueplassen. (",)

Startet å fiske etter laue, men det var tregt.  Fikk noen få, men...
Gikk ut på TAP plassen, og der sto det fisk med en gang.
Flire, og mort. Gikk over til 6 meteren, da jeg følte det sto såpass
med fisk der.
Og fikk brukbart første 2 timene. Også et par skimmers på ca 250 g
Prøvde laue plassene et par korte perioder, uten særlig respons.
Ut på 6 m plassen igjen, foret på litt, og holdt det gående der.
en time til.  Men, dabbet mer og mer ut.
Måtte kjøre mer på laua inne, og fikk brukbare 45 minutter.
med unntak når ei gjedde var der.
Formodentlig den som svømte mellom min og Finn E sin peg (1)
Den var oppe og glefset i seg laue minst 7-8 ganger, den tida
jeg fikk brukbart med laue.  Alikevel fikk jeg 200 på de minuttene.
Så de var jo i nærheten.
Avsluttet med noen minutter ute på 6 m igjen, og fikk 3-4 80 grams morter.

Veide inn 11,3 kg. Og, ble nr 3 på seksjonen med det.
Godt bak vinneren på min seksjon, som  var Tøddy.
Han fisket kun etter Laue, og fikk 14,3 kg.
Så, kanskje jeg hadde valgt feil taktikk...
Man veit jo aldri, og med den gjedda vandrende, så.....
Mellom oss veide Geir Bergerødegård inn 11,6 kg.
Så jo at han fikk en del, da han satt nedstrøms meg.
Han hadde blandt annet en buk på ca 1,5 kg.

Spersen totalvant med sin lauetaktikk.  Og teknikk.
På Peppes, på værste plassen.
Formidable 21,6 kg, og  1346 lauer på 4 timer.
Hmmmm, det er bare å trene på slikt ja.
Grattis. (",)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar