Totalt antall sidevisninger

tirsdag 13. desember 2011

Lokaltur

Etter som sagt å ha ventet på is i 2 mnd.
Fant jeg ut på mandag at jeg skulle ta en tur
opp til et lite avlangt tjern her jeg nå bor
på Spikkestad.
Håpet at det skulle være is der værtfall.
Det var det da også.
Om enn veldig varierende tykkelse.
Fra 10 cm ved land enkelte steder, til 3 cm
ca 20 m fra land.
Så, bevegelses mulighetene var begrenset.
Men, jeg fisket da i 2 timer på ei ca 200 m strekke.
Og, det var overraskende stor abbor som kom opp.
Hadde forventet meg 20 grammere.
Om det i hele tatt kom opp noe.
Men, snittet lå nok heller bortimot 60 g.
Og, fikk en på ca 250 g, og mistet en lignende.
Et par 100 g var det også.
Litt tregt var de selvsagt, da jeg stort sett ikke fikk fisket
på dypere enn 1,5 m vann.
Fikk totalt 27 abborer. Tror nok de veide 2 kg værtfall,
selv om jeg ikke veide de.
Et hyggelig bekjentskap med nytt vann var det da.

På barometer siden vil jeg legge ut nye lister.
Årsbarometert vil fungere som foregående år.
Mens langtidsbarometeret vil være frosset.
Og være lik hele vinteren gjennom.

4 kommentarer:

  1. Så det var 50 prikk med på Landsjøen, så den kan vel være med i barometer.

    Men på Eltsjøen var det kun 48 stk med, så den kan vel da ikke telle i barometer.

    SvarSlett
  2. Helt rikig det Niklas.
    Men, har ikke rukket å skrive barometrene enda.
    Gjør det i mårra regner jeg med.

    SvarSlett
  3. Går du ut i fra hvor mange som veier inn eller hvor mange som deltar på konkurransene, Odd Henning? Tror det var over 50 deltagere på "Ærtsjyn".

    SvarSlett
  4. Telte til 48 stk som hadde veid inn jeg, så....
    Hvor mange som hadde deltatt har jeg jo ingen aning om.
    Så, da går jeg vel ut fra hvor mange som veier inn da.
    Odd Henning

    SvarSlett