Totalt antall sidevisninger

mandag 3. oktober 2011

Gp avslutningen

En spennende helg sto for døren.
Med muligheter for mange å kunne vinne serien.
For meg gjaldt det å kunne prikke inn 2 seksjonsseiere.
Ikke helt lett slikt da, men man levde jo i håpet.

Startet i Hobølelva på lørdag.
Med forventet tregt fiske etter mort og abbor på TAP,
og eventuelt lauefiske på 2-3 m.

Jeg satte opp til fiske på 11 - 9 - 5 m TAP.
Med flatdupper fra 6-4 g, og 4 g runddupp for driftfiske.
Var en del strøm i elva, og måtte nok værtfall opp på 6 g flat,
for å holde bunnen, syntes jeg da.
Satte ellers opp fra 3-2 m toppknytt til lauefiske.

Foret var Milo lauefor, som jeg fuktet godt.
Og Sensaas Gros Gardon Smal mouth, med bitte litt ekstra hamp,
og 50 % lem.
Planen var at de to plassene lengst bort på TAP skulle være
abborplasser. Hvor jeg skulle klippe opp masse mark, og legge i
casters i foret.
Nærmeste skulle være morteplass, hvor jeg la i pinkis.
Denne oppskriften virket i fjor, sånn nogenlunde.
Brasmer ble helt ignorert.

Startet meed å legge ut 4 baller på 5 og 9 m plassen, etter oppskriften.
Samt at jeg kastet ut lauefor jamt og godt.
Tap plassene var helt døde.
Ikke noen napp.
Når jeg gikk inn etter laue etter ca 15 minutter, var den på plass.
Kom raskt inn på 2 meteren.
Og, jeg begynte å, tja, ikke akkurat pumpe opp laue, men...
De kom litt i perioder, og det var om å gjøre å finne de.
Noen ganger sto de rett foran meg, andre ganger litt nedenfor.
Jeg kastet hele tiden bittebittelitt lauefor ca 2-3 m ovenfor meg,
pga strømmen. Sto aldri laue der.
Fulgte ellers med på åssen det gikk med de andre rundt meg,
og registrerte at det var uhyre tregt tap fiske på dem.
Følte jeg hadde kontroll egentlig.
Begynte å telle, etter ei stund, da jeg antok at jeg hadde ca 100 lauer,
og telte 505 stk etter det.
Fikk også en ca 100 g mort der, og 3 sørv på ca 50 g hver.
Var ute på 5 m tap i 5 minutter, driftfisket ga 2 pene mort på direkten.
De sto vel under alle lauene vil jeg tro. merket ikke flere der.

Lauesatsningen ga resultater.
Vant seksjonen min soleklart, likeså hele konken.
Endte opp med 4960 g. Jaaa, lauene var små.
Ned i 4-5 g til tider. (",)
Thomas ble nr 2, med 3,9 kg på den nederste seksjonen.
Mens Tøddy vel vant den midterste med ca 3,4 kg.

Så var jeg med i NC sammendraget da.
Men, der var det flere. 5 stk lå nesten helt dødt. på 12-13 p
Og, jeg har jo en lei vane med å drite meg litt ut siste Gp konk.

Og, slik ble det.

Men, dro nå til Rakkestadelva med godt mot jeg.
Trekte vel en helt grei peg også.

Satte opp slider,bolo,feeder,match for fiske på andre siden.
Og en 4 og en 5 m TK for syns skyld. Fikk jo så god tid. (",)
Hadde blandet 3 kg Milo Black Magic og 1 kg lem.
Noe som blir en ganske mørk blanding, og var litt i tvil om
akkurat det, så jeg blandet en litt lys blanding også.
Men, bare 1 kg Sensaas bremes og litt lem.

Startet med å skyte 11 store baller over til andre siden,
før jeg kastet 4-5 feedere fulle av mark og casters.
Ble for øvrig litt for upresis i skytinga mi, og spredde litt for
mye synes jeg. Retning var grei som vanlig, men lengde.
Huffamei. varierete sikkert 5 m.

Fisket startet som jeg fryktet.
Ikke noe, fulgt av ikke noe.
Mens Thomas som satt vede siden av meg på nedstrøms kant,
dro i vei med brasmer.
Nåja, han hadde da 3, før jeg hadde på min første. På slider.
Som jeg mistet rett utenfor håven. Fortommen røk. Den var vel for tynn da.
Så gikk det sin tid igjen. Varierte litt mellom metodene.
Og, fikk så en på feeder, når Thomas hadde 5 i nettet.
fikk så en på slider, og så en på feeder igjen.
Og, jeg var oppe i 5-3 mot Thomas.
Tok enda en på slider, alle var fine brasmer på ca 8 hg.
Så ble det heldødt både hos meg og T.
Noen få morter tok jeg, men...

Prøvde meg så på 4 m etter laue, jo de var der.
Kunne det tenke seg at de var på 2 m også.
Løp og hentet 2 m TK.
Joda, de var der.
Tanken var da, at hvis det ble dødt, kunne jeg komme i kapp
med en del lauer.
Hadde en del problemer med løv, som lå inne, men lauene kom
da relativt raskt opp. Men, når jeg hadde 70-80, fikk T ei ny Brasme.
og, da skjønte jeg ast løpet var kjørt.
Sluttet når jeg hadde 130 lauer. Hadde da fisket etter de i 40 minutter.
Og, T hadde fått enda ei brasme til.
Måtte da gå 100 % for brasmer siste 35 minuttene ute på andre siden.
Og, det gikk jo skeis. Fikk vel 3 morter.
Og, greide å miste ei brasme helt på slutten.
Mi klokke viste 1503 når det nappet, og jeg måtte bare prøve å røske
den over. Det gikk jo som det måtte gå. Den glapp.
Og, når det viste seg at jeg nok alikevel hadde hatt 2 minutter på
å få den opp, så......

Alt ble visst feil denne dagen.
Fikk ikke Bolo tacklet mitt til å være som jeg ville.
Heller ikke slider tacklet virket optimalt.
Trenger nok sårt til masse trening på dette.
Valgte en del feil strategier der.

Og når vi veide opp, viste vekta 5350 g på meg, mens Cato hadde
5410 g. Thomas vant jo selvsagt klart med over 8 kg.
Mens, jeg var usle 60 g unna 2 plassen på seksjonen.
Hadde jeg enda ikke sluttet laueracet.
Og, enda bedre. Hadde jeg kun gått for laue hele konken.
Kanskje jeg kunne truet T sin vekt også.
Men, hva vet man ikke i etterkant.

En 3 plass på seksjonen gjorde så jeg ble nr 4 i Gp totalt.
Mens en 2 plass ville gitt meg en 2 plass. 60 g unna altså.
menmen, jeg har vel hatt grammen på min side tidligere, så
alt jevner seg vel ut.

Tøddy total vant med godt over 13 kg.
Synes han begynner å bli farlig god på Bolo`n
Blir ikke lett å hamle opp med den på hjemmebane værtfall.
Godt å høre var det at Steinar vant "Rema" seksjonen med noe
over 10 kg. Det hadde han jammen fortjent.

Sammenlagt vant Thomas hele GP serien med lave 9 poeng.
Imponerende. Og, da særlig med tanke på at han ikke har vætet
feederen i hele sommer(Ja untatt KM da)
Nr 2 i GP`n ble Fjellis med 11 p.
Mens Tommy fikk 12 p, og ble nr 3.
Samme poengsum som meg, men han hadde lavere plassifferrangering.
Han hadde serien 1-1-1-2-3-4, Mens jeg hadde 1-1-1-3-3-3

Nå får vi nå se på om jeg får tid til å stille på noen WL stevner utover.
Blir nok ikke mange i tilfelle.

Totalt sett i sesongen, så har jeg nok fisket alt for lite synes jeg.
Ikke fått trent noe egentlig. Ikkje braaa.
En 4 plass i GP serien bør jeg være fornøyd med.
Særlig med tanke på at jeg stort sett har hatt den
evnen til å trekke meg midt på seksjonene.
Som normalt sett ikke alltid er til det beste.
Men, har da klart meg sånn nogenlunde.

Og, nå funderer jeg på om jeg skal rendyrke meg som
småfisk fisker. Kun drive etter laue/mort på kort distanse.
4-1 m. Tror nemelig at hvis jeg hadde gjort det i år, så ville
resultatene blitt enda bedre.
Og, jeg skal ikke underslå det, at jeg synes det er absolutt artigst.
Masse action, og utfordringer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar