Totalt antall sidevisninger

lørdag 22. januar 2011

Km......

...isfiske for oss i G & T ble avholdt
i dag på Eriksrudtjernet.
Med et hyggelig antall deltagere.
Nemelig 23 stk, mener jeg det var.

Fin temperatur,( ca -4), og fin is å gå på.
(ca 10-15 cm snø)
Selve fisket var vel så der midt på treet.
Mye smått hos mange var mitt inntrykk,
og, lite mort.(morten telte med i konken)

Selv gikk jeg og guttungen til en ganske trygg
fiskeplass, der det nesten alltid er fisk, men aldri
i store mengder.
Vi fikk fisk med en gang vi, men det gikk rimelig
tregt. Hadde også en del bomhull.
Men, også et par brukbare hull.
Synes abboren tok konstant på ca 5 m dyp der vi dreiv.
Dum som jeg ofte er, gikk jeg bort ifra dette stedet,
til en plass hvor man kan få litt større fisk.
Det ble jo bare 3-4 småfisk der også.
Så, der kastet jeg bort 45 minutter gitt.

Endte opp med 4240 g, a 117 abborer.
Ch hadde 25 abborer, som veide 985 g.
Han vant klassen for de under 16 år med det,
(selv om han ga seg 30 minutter før slutt, lat
som han er. (",) )
Mens jeg ble nr 4 i min klasse.
Thomas Ø vant med sine ca 7,1 kg.
Foran Cato R med ca 6,2 kg.
Kenneth snek seg også foran meg med ca 4,7 kg.

Dameklassa var svært jevn, alle 3 deltagerene der
hadde fra 3,5 - 3,3 kg. Med junioren Heidi Sveen som
vinneren.

Så, det ble en fin dag på isen for alle tror jeg, med
brukbare fangster.
I morgen blir det ikke noe fisking, da jeg har lovet
guttungen at han kan stå snowboard i Hovdebakken
her på Gjøvik. Jeg får nå kikke på jeg da, prøver jeg,
så slår jeg meg vel i hjel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar