Totalt antall sidevisninger

søndag 18. juli 2010

På tur

Jeg og Thomas dro til Nitelva i dag.
Vi fisket på "Peppes".
Med håp om å få noen småbrasmer og
greie mort/flirer.

Jeg fisket 7 m TAP, 5 m toppknytt, og slider på ca 30 m.
Og, hos meg var det stort sett fisk hele tida.
Men, ikke så store som jeg håpet på.
Stort sett flire og mort mellom 30-50 g.
Noen få som kanskje veide 100 g.
Mye laue var det der også, så det var om å
gjøre å komme igjennom den stimen med agnet.
Noe jeg greide forholdsvis greit.

Thomas hadde litt større problemer.
Men, han fikk da tross alt brasme på ca 500 g,
og ei til som var litt mindre.

Årsaken til at vi fikk litt forskjellig, var nok todelt.
Jeg gikk ganske fort over til 5 m toppknytt, da det virket
som fisken likte at agnet kom på den måten ned.
Thomas fisket stort sett TAP.
Dessuten foret vi på to forskjellige måter.
Jeg koppet, mens Thomas kastet.
Prøvde å kaste siste 15 minutter, og resultatet kom
momentant. Mye mer Laue, og morten under ble borte.

Jeg hadde 11,8 kg, og Thomas 6,7 kg. Ganske stor forskjell
når vi satt 10 m fra hverandre.
Som viser hva små detaljer kan slå ut på sluttresultatet.
Nåja, er vel når jeg tenker meg om ganske store forskjeller
på åssen vi løste fisket da.

Ellers tror jeg at vi hadde fått mer i vekt hvis vi
hadde fisket Laue. Da kunne man kjørt på 2 m,
og virkelig speedfisket. Var masse Laue der.

På Lørdag var jeg foresten en liten tur i Hunselva igjen.
Som sist satt jeg rett overfor mækkarn.
Men denne gangen var det dårlig med fisk i områdeet.
Fikk noen små fisker med en gang, men jo mer jeg foret,
jo dårligere ble det. Ikke hadde jeg grunnforet over seg
mye heller. 6 appelsiner.
Fikk ca 1 kg mort.
Har antageligvis gått ut igjen den store morten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar