Totalt antall sidevisninger

søndag 27. juni 2010

Fisking i sola.

Tok en tur ned i Hunselva igjen
i dag. Hadde mistanker om at det kunne stå
noe mort litt lenger opp i elva. enn
hvor vi fisket på torsdag.
Så, jeg satte meg på kumlokket rett
overfor "Mækkærn". Fisket TAP midt i elva.

Og, det ble mort på direkten det.
Og buk på andre utlegg.
Så ble det mort på mort.
2-5 hg fisker. Også en abbor på 6 hg ble det.
Før det kom inn en del små mort. 50 grammere.
All fisk likte at jeg holdt det stille i strømmen.
Så, jeg brukte en 6 g paretto for å holde det stille.
Det var akkurat nok i strømmen.
Egentlig var det bare et problem som oppsto i dag.
Det sto ei gjedde i nærheten. Ja, den var faktisk
borte og beit over 3 av mortene jeg hadde på.
Dro ut mange meter med elastikk før den slapp.
Så gjedda en gang, og den var vel på 3-4 kg.
Faktisk første gang jeg har sett og har hatt problem
med gjedde i elva.
Det beviser vel at det står en del stor mort der.
Lettvin mat for krokodillene det.

Totalt fikk jeg ca 14 kg på 3,5 time med fisking.
2 buker,2 abborer, og ca 40 mort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar