Totalt antall sidevisninger

mandag 15. februar 2010

Siste NC i Korvika

Det var med ganske stor spenning at vi
dro ned til Korvika på søndag.
De siste plassene på nordisk laget skulle deles
ut, og det var flere som hadde mulighetene.
Ja, i herrer veteran var vel ikke noe avgjort før
siste hull var borret.
I herrer håpet jeg bare at en av oss totninga skulle
ta den siste passen.

Jeg startet i området hvor jeg vant i fjor.
I ei vik med en liten bekk som kommer ned fra de
bratte åsene rundt vannet.
Første hull, og etter et lokkedrag gikk det på noe stort.
Mest sannsynligvis ei Gjedde rundt kiloen, den "snappet"
nå uansett rimelig fort av sena.
Ellers ga hullet bare en liten abbor. Og, noen hull rundt
ga bare en til.
Gikk 50-60 meter lenger ut, og fikk 2-4 abbor i flere hull
på rad. Men det tok aldri helt av.
Måtte jo dessuten ned med mormyshkaen på 4 meter for
å få noen av de.
Etter ca 1 time var vel hele vika oppborret, og jeg satset på å
fiske i gammle hull. Det ga noen strøfisker her og der.
Fikk også 3 stk 200-250 g "buk"????, (eller nå hva det var).
De klart største fiskene jeg var borti.
Totalt endte det på 48 abbor og 1920 g.
Som ga en 8 ende plass.

Jeg valgte nok litt galt i starten av konkurransen.
Startet litt for lang inn til å begynne med, og gikk litt
for langt ut etterpå.
For det ble tatt en del fisk i partiet mellom der.
Blandt annet dreiv vinneren der.
Som var Magnus Riksfjord med snaut 3,7 kg.
Men, det satt også en del andre der som hadde mellom
2,6-2,0 kg.

Ellers fisket Paal bra i dag, og fikk 2 plassen.
Den turgubben. Han hadde jo bare 21 abbor.
Men, med 7-8 abbor i størrelsen 400-200 g,
så ga jo det ei bra vekt. Nesten 3 kg.
Heldigvis kom Thomas på plassen bak. (eller
uheldigvis for meg da) (",)
Men,dette ga værtfall Thomas tur til Finland og
nordisk mesterskap. God tur.
Dessuten kapret han norgescupen totalt for i år.
Forøvrig 3`dje året på rappen.
Han sneik seg noen poeng foran P.H, som ikke
hadde en lykkelig dag.

Ellers mener vel de fleste av oss at Korvika er litt
for lita til å arrangere Norgescup på.
De 3 stedene på vannet hvor det er litt abbor blir
jo fort oppborret. Man skal vel være glad for at det ikke
kom 150 stk dit. Da hadde det blitt et skikkelig problem.

Selv endte jeg på 4 plass i uttaginga, og nr 5 i Norgescupen.
Noe jeg bare er sånn mellomfornøyd med.
Men, jeg kastet vel egentlig bort sjansen på hjemmebane.

Nå venter myshka stevne på Gjellumvannet på lørdag.
Noe som kan bli spennende.
Selv om jeg har hørt at vannet kan være vanskelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar