Totalt antall sidevisninger

mandag 18. januar 2010

NC 4

Søndre Øyungen var stedet NC 4 ble avholdt.
Et vann jeg har brukt å gjøre det rimelig greit
på. Det vil si, de 2 gangene jeg har vært der før.
Men, uten muligheter i Norgescupen gikk jeg til
et annet sted enn jeg har gjort tidligere.
Må jo prøve å bli mer kjent med vannet.
Og, planen var å gå til et sted der det ikke gikk så
mange andre. Ikke veldig lett det, med et forholdsvis
lite vann. Og, på et vann der fisken normalt står
langs land, på på grundt vann.

Nåvel, jeg gikk nå bare rett overfor starten.
Ikke så mange som startet der faktisk.
Bare jeg og 2 til.
Men, det skulle jo vise seg å være værtfall 1 for mye.
Nå fant jeg jo fisk med en gang, og den første timen
var egentlig over all forventning. Fikk vel ca en kg.
Så ble det tregere og tregere. Til det ble helt dødt.

Da tok jeg en beslutning som har ergret meg i ettertid.
Ble et totalt feil taktisk valg.
Og, med 5 fisk og maks 200 g siste 75 minutter så
ødela det helhetsinntrykket mitt.
Endte opp med 52 abbor a 1924 g. Som ga en 6 plass
tross alt. Men, det ergret meg alikevel den taktiske blunderen.
Ikke såååå langt opp til 2 plass liksom.

Gratulerer forøvrig til alle klassevinnere.

Ser at mange fisket med pimpel.
Selv gikk jeg over til tafs etter 2 hull med pimpel.
Og syntest det var bedre.
Tror det meste virket jeg, bare man traff på fisk.
Fikk forøvrig mest i hull som var borret ca 10 minutter
på forhånd.
Og selvsagt på 30-100 cm dybde. Som forventet.

Så, da var værtfall jeg ute av kampen om nordisk
plass. Man får bare prøve på videre.
God tempratur var det værtfall i Eidskog.
Og, håper det holder seg slik nå fremover.
Så blir det nok fiske på lørdag og søndag resten
av vinteren for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar