Totalt antall sidevisninger

lørdag 31. oktober 2009

Isfiskeåpning

Så ble det endelig fisking på isen.
Jeg og Thomas dro opp til Essentjern
på Totenåsen, i håp om å finne tykk nok
is. Vi var vel begge spent på om det var gangbar
is denne helga. Joda, det var da 5-6 cm værtfall.
Ikke veldig stålis akkurat, litt sprø.
Men absolutt mulig å gå på.
Er selv veldig pingle på sånn is, så må innrømme
at jeg er veldig forsiktig.
Hva så med fisket?

Joda, vi begynte som vanlig ganske nære land.
Men, der var det ikke napp å få.
Thomas, luringen, gikk litt uttpå djupet,
og der var det napp ganske fort for ham.
Prøvde det jeg også, med dårligere resultat.
1 abbor, men dog, denne sesongens første.

Forøvrig brukte jeg tafs, og Thomas pimpel.
Og, jeg tror akkurat dette gjorde forskjellen.

Vi rota da rundt på dette tjernet ei stund,
før jeg kom over et område med litt mer fisk.
(hadde gått over til pimpel jeg og da)
Hadde et bra hull med 15-16 fisker i.
Men, etter det var det null å få.

Det var jo litt merkelig denne dagen synes jeg,
da alle fiskene vi fikk sto ganske dypt.
Ca 5 meter. Og, da begrenser det seg jo hvor man
kan fiske på et lite tjern.

Uansett, Thomas vant duellen mellom oss.
Han hadde 30 abbor a 1776 gram.
Jeg hadde 25 abbor a 1340 gram.
Alt i alt, vi var da på is og fisket.
Godt å kjenne i pimpelstikka at det napper.


Blir det no fisk a Thomas?



Værtfall et hull i isen(",)



Bortetter vannet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar