Totalt antall sidevisninger

tirsdag 25. august 2009

GP i Rambekkvika

Etter lørdagens brasmefangst i Hunnselva
var håpet om gode fangster i Rambekkvika store.
Men, akk hvor feil man kan ta.

Jeg trekte plass ca midt på strekka(nr 9 av 17)
Var 3 seksjoner forøvrig.
En helt grei plass egentlig.
Foret på 8m og feeder på ca 40 m
Men det ble svært lite action.
Og slik var det for stort sett alle.
Så jeg gikk å pratet meed Kenneth og Thomas
ei stund, og Ivar B litt senere.
Da jeg kom tilbake fra jeg hadde pratet med Ivar B
Etter ca 2 timer så jeg at snøret mitt var slakt,
Joda, det var fisk i andre enden.
Og inn tauet jeg en pen buk.
Hadde den inn i håven en gang, men den smatt
ut igjen. Andre gangen den kom mot håven
dro den rett ned i bunnen igjen.
Det var en ordentlig livat krabat jeg hadde på.
Tredje gangen den gikk mot håven så greide
den det den var ute etter.
Å få fjernet den stygge kroken fra kjeften sin.
Også bare 10 cm fra håven da.
Grrrrr.
Prøvde fortvilet å håve den etter at den slapp,
men det var jo nytteløst.
Regnet med at det var en buk på ca 1,8 kg.
Og dett var dett.
Hadde ikke ett bett etter det.
Og det ble helt blanking.

Ikke mange som fikk fisk heller da.
Ble totalt tatt 8 fisker. 1 brasme,5 abbor.og 2 buk.
Ikke ofte man kan regne opp hvor mange fisk som
blir tatt i et GP stevne.
Helt begredelig.

Hadde jeg fått opp den buken, hadde jeg fått seksjonsseier,
og vært med i norgescupen.
Slik det er nå er jeg uten mulighet.
Får bare håpe på berge en plass blandt de 6 beste,
som gir VM plass neste år.

Nå blir det forberedelser til årets VM i Nederland.
Vi drar på fredag, og jeg gleder meg skikkelig.
Regner med det blir en lærerik tur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar