Totalt antall sidevisninger

mandag 8. juni 2009

GP 4 i Nitelva

På søndag var det nytt norgescupstevne
Denne gangen ved Rælingen. 2 seksjoner
ved "Rælingbrua",og en litt lenger
oppe, som kalles "Peppes".
Jeg håpte å trekke ved Peppes, fordi jeg har
fisket en del der før. Men, denne gangen trekte
jeg ved Rælingbrua.Heldigvis var det på plass 7,
som var nest nederst, noe jeg tross alt var
fornøyd med.
Planen var å satse på feeder på ca 30 m, hvis
det ikke var for mye gress på bunn, videre på
8 meter toppknytt. Disse to steder etter større
fisk. Ellers på alt fra 5 til 2 meter etter småfisk.

Jeg kan jo si at det ble svært lite fiske på feederstanga,
og på 8 meteren. Var lite, eller ikke noe fisk der.

Ellers så blåste det en god del de første 3 timene, så
valget å fiske kort var jo greit, var ganske bra med bølger.
Planen med å fiske etter Laue forkastet jeg også ganske
raskt. De var utrolig småe, 5-10g, ikke fikk jeg draget
på dem heller, og jeg så fort at jeg ikke ville henge
med Geir eller Ivar som fikk en del til å begynne med.

Så jeg foret og fisket etter mort og flire på 4 og 5 metern.
Fikk en del der, men gikk vel ikke for fort det heller.
Ble faktisk bedre på 3 metern, bare jeg kom igjennom
Lauestimen.
Synd jeg ikke gjordee det litt før.
Veide inn 5,8 kg, som var 3 plass på min seksjon.
Selvsagt hadde Ivar mest der med ca 8 kg.
Så at han fikk inn en del større fisk(50g) på 2,5 m
etter 2 timer. Så regnet med han hadde mer enn meg.
Totalt hadde Niklas mest med nøyaktig 10 kg.
Han satt på Peppes.

Konklusjon:
Fornøyd med foret mitt
Fornøyd med takkler og krokvalg.

Ikke fornøyd med at det tok for lang tid for
meg å skjønne at det jeg gjorde på 4-5 m,
kunne jeg gjøre raskere på 2,5-3 m.
(trodde ikke jeg skulle komme igjennom lauestimen)
Kanskje litt feil duppvalg på 5 meteren. Brukte en 2
grams, burde brukt en på 1 gram eller så tror jeg.
Men, på grunn av vinden var det vanskelig nok med
den på 2 gram synes jeg
Alt for treig på lauefiske. her må det masse trening til.

Alt i alt, ganske fornøyd, om enn ikke helt.
Har jo store forbedringspotensiale.
Trenger nok mer erfaring.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar